اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان:

‌12 خانه عقد برای کمک به ‌ازدواج‌های کم‌هزینه در زنجان ساخته می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان ‌گفت: با مصوبه ستاد ساماندهی امور جوانان، اداره ‌‌اوقاف ‌این استان ‌موظف به احداث دو تالار احسان و 12 خانه عقد برای کمک به ‌ازدواج‌های کم‌هزینه شد.

‌12 خانه عقد برای کمک به ‌ازدواج‌های کم‌هزینه در زنجان ساخته می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ایرج رحمانی ظهر امروز در جلسه شورای ثبت‌احوال استان زنجان با اشاره به اقدامات انجام شده پس از ادغام دو سازمان تربیت بدنی و سازمان جوانان اظهار داشت: این ادغام و مشکلات موجود مانع از هر اقدامی در این مورد در سال گذشته شد.

*حمایت از سمن‌های فعال در امر ازدواج

وی به شناسایی سمن‌های فعال در استان در مورد ازدواج اشاره کرد و افزود: استان زنجان سه سمن فعال و سه یا چهار سمن غیرفعال در امر ازدواج دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان به تمدیدهای صورت گرفته در مورد اعتبار سمن‌های فعال در استان زنجان اشاره و تصریح کرد: با مصوبه ستاد ساماندهی امور جوانان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان موظف به احداث دو تالار احسان و 12 خانه عقد برای کمک به جوانانی است که می‌خواهند ازدواج‌های کم‌هزینه را برگزار کنند.

وی به تشکیل کمیته تسهیل ازدواج اشاره کرد و گفت: در این راستا نمایشگاه‌های تلاوت آرامش در استان در این راستا برگزار شد.

رحمانی از برگزاری نشست‌های دینی برای دختران طی سال گذشته خبر داد و افزود: ‌جوانان فرهیخته کشور به نشست‌های تخصصی در استان‌های مختلف اعزام شده‌اند.

وی با اشاره به عدم پرداخت وام ازدواج تصریح کرد: مسئولان عالی کشور بر رفع مشکلات پرداخت این وام تاکید کرده و میزان آن را هم افزایش داده‌اند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان به برگزاری ستاد ساماندهی امور جوانان در استان زنجان اشاره و اضافه کرد:‌ این ستاد در مراکز شهرستان‌ها به ریاست فرمانداران برگزار می‌شود.

وی به آمار ارائه شده در مورد طلاق اشاره و تصریح کرد: هر چند آمار طلاق در استان زنجان نسبت به کشور مطلوب است ولی همین آمار هم نگران‌کننده است که باید بررسی و برای کاهش بیشتر آن تلاش شود.

*تغییر سبک زندگی از جمله دلایل طلاق است

رحمانی تجمل‌گرایی و عدم تناسب فرهنگی در ازدواج‌ها را از جمله دلایل طلاق‌ها دانست و اضافه کرد: تغییر سبک زندگی و پرداخت بیش از حد به حقوق به جای اخلاق از دیگر دلایل رواج طلاق در جامعه است.

وی حل معضل طلاق و تبعات ناشی از آن را نیازمند آموزش دانست و اضافه کرد: باید در برنامه‌ریزی‌ها برای همه امور جوانان از جمله ازدواج و ورزش آنها هم برنامه‌ریزی کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان تاکید کرد: حل مشکلات جوانان در امور مسکن و هویت هم نیازمند برنامه‌ریزی است.

وی بر واگذاری انجام امور به سمن‌های فعال در امور مختلف تاکید کرد و گفت: به طور قطع این سمن‌ها توان اداره امور را دارند.

رحمانی احداث ساخت مسکن مهر به شرط ازدواج را یکی از راه‌های حل مشکل مسکن برای جوانان اعلام کرد.

انتهای پیام/73004/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول