اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خبر داد

راه‌اندازی کانون ازدواج آسان در پارس‌آباد

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل گفت: تا پایان سال کانون ازدواج آسان در شهرستان مرزی پارس‌آباد تأسیس و راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی کانون ازدواج آسان در پارس‌آباد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، خدیجه جعفری‌اصل عصر امروز در نشست با فرماندار پارس‌آباد اظهار داشت: راه‌اندازی این کانون می‌تواند مقدمات توسعه و بسط ازدواج آسان با هزینه‌های کمتر را فراهم آورد تا جوانان ما ترغیب به این سنت حسنه ازدواج شوند.

وی ادامه داد: امروزه بسیاری از خانواده‌ها نگران ازدواج و اشتغال فرزندانشان هستند که با تلاش و همت دولت خدمتگزار در هر دو حوزه سعی شده است، موانع به شکل جدی از پیش‌رو برداشته شود.

جعفری‌اصل، ازدواج آسان را محصول گرایش به سیره و سنت نبوی و علوی توصیف کرد و افزود: ما هرچقدر با محوریت آرمان‌های دین مقدس اسلام و ارزش‌های آن زندگی اجتماعی و فردی خود را تنظیم کنیم به همان میزان قادر خواهیم بود، سلامت جامعه را حفظ و آسیب‌ها را از بین ببریم.

این مسئول یکی از آسیب‌های جدی اجتماعی را بحث طلاق و پیامدهای منفی آن توصیف کرد و یادآور شد: طلاق نه تنها زمینه نابسامانی‌ها و بداخلاقی‌ها را فراهم می‌آورد، بلکه آسیب روحی، روانی را نیز برای فرد و جامعه به دنبال دارد که از آن می‌توان به عنوان مادر بیماری‌های روحی و روانی نام برد.

وی با ارائه گزارشی از روند اجرای طرح رحمت در سال‌های گذشته و اعلام آغاز اجرای طرح در استان اضافه کرد: امسال در این طرح تأکید بر آموزش مباحث اقتصاد در خانواده و جنگ نرم است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل گفت: مباحثی به پیشنهاد دفتر امور بانوان در مورد شیوه‌های ترغیب فرزندان به نماز توسط والدین ارائه می‌شود.

جعفری‌اصل در این دیدار توجه ویژه به رفع مشکلات و نیازمندی‌های بانوان، حمایت از فعالیت‌های مؤسسات قرآنی و مذهبی بانوان و همچنین فعال کردن کانون فرهنگی اجتماعی زنان این شهرستان را با توجه به نیاز منطقه خواستار شد. مشاور استاندار اردبیل همچنین بر اولویت قرار دادن زنان سرپرست خانوار در اعطای تسهیلات مشاغل خانگی تأکید کرد.

وی افزود: هرچقدر زمینه برای اشتغال و کارآفرینی بانوان به ویژه زنان بد سرپرست و بی‌سرپرست فراهم آید به همان میزان مشکلات اجتماعی نیز کاهش یافته و یک حرکت رو به جلو را در روند توسعه شاهد خواهیم بود.

جعفری‌اصل تصریح کرد:‌ تا زمانی که بستر اشتغال و کارآفرینی مناسب در جامعه فراهم آید، قطعاً آسیب‌ها به حداقل رسیده و تنش‌ها نیز پایین می‌آید.

در ادامه این نشست فرماندار پارس‌آباد نیز با تأکید بر فعالیت کانون ازدواج آسان در پارس‌آباد اظهار داشت: به زودی این کانون در راستای کمک به تسهیل امر ازدواج جوانان آغاز به فعالیت می‌کند.

ولی کریمی در این نشست نسبت به حل مشکل مکان کانون فرهنگی، اجتماعی زنان پارس‌آباد قول مساعد داد.

وی همچنین به انجام پژوهش‌هایی در ارتباط با آسیب‌شناسی اجتماعی به ویژه در حوزه زنان و خانواده با همکاری دانشگاه‌های آن شهرستان اشاره کرد.

انتهای پیام/62001/ذ30 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول