اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر گفتمان‌های دینی کشور تأکید کرد

برخی مهریه‌های امروزی در ازدواج با سنت نبوی همخوانی ندارد

خبرگزاری فارس:دبیر گفتمان‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی کشور بر احیای سبک زندگی اسلامی در برخی جوامع تأکید کرد و گفت: برخی مهریه‌های امروزی در ازدواج با سنت نبوی همخوانی ندارد.

برخی مهریه‌های امروزی در ازدواج با سنت نبوی همخوانی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، علیرضا مزروعی در گفتمان دینی با عنوان «سبک زندگی اسلامی» در جمع هیئت‌های مذهبی بانوان شهرستان آبیک که در سالن اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: امروز در برابر سبک زندگی اسلامی که مقام معظم رهبری بر احیا و فرهنگ‌سازی و گسترش آن تأکیدات فراوانی داشته‌اند، دشمنان نظام اسلامی از طریق جریان تبادل ارتباطات و اطلاعات درصدد ترویج سبک زندگی ضد اسلامی و خلاف سبک زندگی اسلامی در جامعه است و در این زمینه سرمایه‌گذاری هنگفتی را هزینه می‌کند.

وی افزود: به عنوان نمونه در ماهواره، رابرت مرداک یک صهیونیست استرالیایی یهودی‌الاصل که به عنوان یکی از سرمایه‌گذاران رسانه‌ای در آمریکا زندگی می‌کند و در کشورهای غربی به شیطان رسانه معروف است با سرمایه‌گذاری شخصی خود شبکه فارسی‌وان را راه‌اندازی کرده که برای دلسوزی و غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان ایران اسلامی دست به این کار نزده است، بلکه خیانت زن و شوهر به یکدیگر، داشتن فرزند نامشروع، دوستی با جنس مخالف، بارداری پیش از ازدواج، رابطه‌های جنسی پیش از ازدواج و در واقع بمباران خانواده‌های ایرانی به ویژه نوجوانان و جوانان را دنبال می‌کند.

این مسئول ادامه داد: بانوان هیئت مذهبی باید با افزایش اطلاعات، مطالعات و مهارت‌های گفتاری، کلامی و ارتباطی، اقشار مختلف جامعه را در جریان اهداف و مقاصد شوم شبکه‌های ماهواره‌ای قرار داده و جامعه هدف خود به ویژه جوانان را با خوش‌رویی، بیان نرم و استدلال منطقی به سمت آگاهی‌بخشی، بصیرت و بیداری و هوشیاری سوق دهند تا خدای نکرده به سمت افراد ناباب و منحرف سوق داده نشوند.

برخی مهریه‌های امروزی در ازدواج با سنت نبوی همخوانی ندارد

دبیر گفتمان‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی کشور در خصوص سبک‌های زندگی اسلامی در جامعه تصریح کرد: به عنوان مثال مهریه‌های بالا و سنگینی که برخی از خانواده‌ها برای جوانان تعیین می‌کنند با سنت نبوی فاطمی همخوانی ندارد، چرا که سبب شده برخی از افراد به دلیل عدم توانایی پرداخت مهریه در زندان به سر ببرند.

مزروعی با بیان اینکه بالا رفتن سن ازدواج نیز با قواعد اسلامی سازگاری ندارد، افزود: سن ازدواج در سبک زندگی اسلامی نباید بالا برود.

وی در خصوص آمار طلاق در کشور گفت: طبق پژوهش‌ها و بررسی‌های انجام شده در کشور 40 درصد از آمار طلاق مربوط به پنج سال نخست زندگی می‌شود و بیشتر زوج‌های جوان تر درگیر این قضیه می‌شوند که یا شناخت کافی از هم نداشتند، یا ازدواجشان خیابانی بوده است، یا هم سطح نبوده‌اند و یا نگاه سطحی به ازدواج داشته‌اند که این پدیده شوم با فرهنگ اسلامی سازگاری ندارد.

صله ارحام در برخی خانواده‌ها کم رنگ شده است

دبیر گفتمان‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی کشور در ادامه سخنان خود با اظهار تأسف از کم رنگ شدن صله ارحام در خانواده ها بیان داشت: کم رنگ شدن صله ارحام در برخی خانواده‌ها نیاز به بررسی و آسیب‌شناسی دارد، چرا که احیای آن ضروری است و طبق روایات گسترش آن عمر انسان را طولانی می‌کند.

مزروعی خاطر نشان کرد: صله ارحام درست و سازنده به برطرف کردن مسائل اختلافی، مشکلات مالی و مسائل خانوادگی خانواده‌ها کمک می‌کند.

وی اضافه کرد: الگوی مصرف، جلوگیری از اسراف، پرهیز مصرف از غذاهای فست فود و سرد، تفریحات سالم و سازنده باید در سبک زندگی اسلامی مورد توجه قرار گیرد.

این مسئول ادامه داد: در چند دهه اخیر اطلاعات کودکان، نوجوانان و جوانان در یک محیط بسته خانه، مدرسه، محله، مسجد و اجتماع در حال گردش بوده و خانواده‌ها چون شناخت کافی داشته‌اند خیالشان راحت بود که اطلاعاتی که فرزندانشان به دست می‌آورند در سن خودشان است و  فرزندانشان امنیت اخلاقی دارند.

عصر ارتباطات بر خط قرمزهای برخی جوامع ضربدر کشیده است

مزروعی اذعان داشت: امروز در عصر ارتباطات و انفجار اطلاعات شرایط تغییر کرده و کودکان و نوجوانان و جوانان اطلاعات خود را از طریق ماهواره، اینترنت، تلفن همراه، رسانه‌های خبری و فیس‌بوک به دست می‌آورند که دیگر امنیت اخلاقی گذشته را ندارند و با تهدیدات و خطرات بسیاری مواجه هستند، چرا که جریان تبادل اطلاعات و ارتباطات بر خط قرمزها ضربدر کشیده است و ممکن است به فرزندان اطلاعاتی را بدهد که آنان قدرت درک و فهم مطالب را نداشته باشند، به این دلیل که با سنشان تناسب ندارد.

انتهای پیام/77006/ش40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول