اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد شهرستان زنجان خبر داد

پرداخت 7 میلیارد ریال برای بیمه مددجویان زنجانی

خبرگزاری فارس: مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان زنجان از پرداخت 7 میلیارد ریال برای بیمه مددجویان زنجانی خبر داد.

پرداخت 7 میلیارد ریال برای بیمه مددجویان زنجانی

علی نجفی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: کمیته امداد شهرستان زنجان در راستای حمایت از خانواده‌های زیر پوشش این نهاد اقدامات مختلفی را در طول سال انجام می‌دهد.

وی با اشاره به برخی از سرفصل‌های خدماتی کمیته امداد در حمایت از جامعه هدف این نهاد افزود: اجرای طرح مددجویی، طرح شهید رجایی، خودکفایی و اشتغال‌زایی از جمله اقدامات حمایتی است که کمیته امداد در قبال جامعه هدف انجام می‌دهد.

مدیر کمیته امداد شهرستان زنجان همچنین با اشاره به ارائه خدمات عمرانی در قالب خدمات مسکن و ساختمان، خدمات فرهنگی و آموزش و پرداخت کمک هزینه جهیزیه و هدیه ازدواج به مددجویان زیر پوشش این نهاد گفت: حمایت از آسیب‌دیدگان، خدمات حقوقی و قضایی، آزادی زندانیان نیازمند، خدمات مددکاری و مشاوره، اکرام و حمایت ایتام و پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه نیز از دیگر خدماتی است که کمیته امداد در طول سال ارائه می‌دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مددجویان را نیز از دیگر اقدامات این نهاد در حمایت از خانواده‌های زیر پوشش اعلام کرد و افزود: بیمه کردن مددجویان و معرفی آنها به تامین اجتماعی نیز از خدمات حمایتی است که در این قالب ارائه می‌شود.

نجفی با اشاره به اینکه امسال نیز تعدادی از مددجویان کمیته امداد از این نوع خدمت بهره‌مند شده‌اند، اضافه کرد: تا پایان بهمن ماه امسال 7 میلیارد ریال بابت بیمه مددجویان زنجانی پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف بیمه کردن مددجویان توانمندسازی آن‌ها است،‌ گفت: استفاده از فرانشیز درمانی، از کارافتادگی و بیمه بازنشستگی از جمله مزایای این نوع بیمه است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سایر اقدامات حمایتی کمیته امداد نیز اشاره کرد و گفت: پرداخت کمک هزینه درمانی و بهداشتی به منظور ارتقای سطح سلامت مددجویان و پرداخت وام‌های کارگشایی به منظور حل مشکلات فوری جامعه هدف، از دیگر اقدامات حمایتی است که توسط این نهاد انجام می‌شود.

*اجرای بیش از 45 طرح مشارکتی توسط کمیته امداد زنجان

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان زنجان در ادامه به اجرای 45 طرح مشارکتی اشاره کرد و گفت: این طرح‌ها به منظور کمک‌ به خانواده‌های نیازمند و احیای سنت‌های حسنه اسلامی در جامعه اجرایی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: طرح اکرام ایتام (حمایت از ایتام خانواده‌ها با تعهد مساعدت ماهیانه)، طرح احیا و ترویج زکات (شامل زکات واجب و مستحبی)، طرح اطعام و افطاری(در ماه مبارک رمضان و تامین غذا و یا سبد کالا)، طرح مفتاح‌الجنه (حضور و بازدید خیرین و مسئولان نظام از خانواده‌ها و نیازمندان)، طرح رضوان ( تامین مسکن نیازمندان)، طرح محسنین (حمایت مستمر از خانواده‌های غیر یتیم توسط حامیان)، طرح کوثر (تامین جهیزیه دختران و هزینه ازدواج پسران خانواده) از جمله طرح‌های اجرایی کمیته امداد در طول سال است.

نجفی همچنین با اشاره به فرا رسیدن سالگرد تاسیس کمیته امداد و هفته احسان و نیکوکاری گفت: به مناسبت این ایام نیز برنامه‌های مختلفی در استان اجرا می‌شود.

وی با بیان به اینکه از عمده برنامه‌های کمیته امداد در هفته احسان و نیکوکاری و سالگرد تاسیس این نهاد برگزاری جشن نیکوکاری است، اضافه کرد: امسال بیست و سومین جشن نیکوکاری در شهرستان‌های مختلف برگزار می‌شود.

مدیر کمیته امداد ‌شهرستان زنجان در ادامه به تعداد پایگاه‌های این شهرستان در قالب جشن نیکوکاری اشاره کرد و گفت: امسال 176 پایگاه در این زمینه دایر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امسال روز 16 اسفند ماه در 100 مدرسه استان جشن نیکوکاری برگزار می‌شود.

نجفی همچنین با اشاره به برپایی پایگاه‌های جشن نیکوکاری در 10 مسجد شهرستان در قالب طرح جامع مسجد محوری افزود: امسال 25 پایگاه نیز توسط اصناف در نقاط مختلف شهرستان دایر می‌شود.

وی همچنین با اشاره به برپایی 24 پایگاه ثابت و هفت پایگاه سیار در شهرستان افزود: همچنین 10 پایگاه نیز در دانشگا‌ه‌های استان دایر می‌شود.

مدیر کمیته امداد ‌شهرستان زنجان خاطرنشان کرد: پایگاه‌های این شهرستان در سطح معابر روز 17 اسفند دایر می‌شود.

وی همچنین از برپا کردن پایگاه‌های این نهاد در روز جمعه 18 اسفند نیز خبر داد و گفت: این پایگاه‌ها در مصلی‌های برگزاری نماز جمعه برپا می‌شود.

انتهای پیام/73005/ر40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول