اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار مشهد:

موفقیت در زمینه بهداشت مستلزم یک فعالیت فرابخشی است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی فرماندار مشهد گفت: موفقیت در زمینه بهداشت برای رسیدن به سطح سلامت بالاتر مستلزم یک تلاش فرابخشی است.

موفقیت در زمینه بهداشت مستلزم یک فعالیت فرابخشی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید عبدالله ارجاعی در همایش روز ملی بهداشت محیط که در تالار همایش‌های هتل دیپلمات مشهد برگزار شد اظهار کرد: بهداشت دو ویژگی منحصر به فرد دارد.

وی تصریح کرد: نخستین ویژگی بهداشت این است که حق مسلم هر فردی است و دومین ویژگی آن این است که محیط آن دائما با تلاطم رو‌به‌رو است.

معاون سیاسی و امنیتی فرماندار مشهد با بیان اینکه نخستین بار دو هزار و 900 سال پیش بارقه‌های بهداشت زده شد، خاطرنشان کرد: از آن زمان تاکنون فضای بهداشت با تغییرات زیادی رو‌به‌رو شده است و در دوران‌های متفاوت رعایت بهداشت شکل‌های مختلفی به خود گرفته است.

ارجاعی ادامه داد: به عنوان مثال در دوران وسطی به دلیل اینکه عده‌ای از پزشکان گفته بودند که حمام کردن سبب باز شدن محفظه‌های پوستی و ورود بیماری‌ها می‌شود میزان مصرف آب بشر به کمترین میزان در طول تاریخ رسید.

وی یادآور شد: به هر حال چیزی که در مورد بهداشت و حفظ سلامتی مسلم است این است که حفظ بهداشت یک مقوله فرابخشی است که باید تمام دستگاه‌ها به آن بپردازند.

معاون سیاسی امنیتی فرماندار مشهد با اشاره به تشکیل شدن شوراها و کمیسیون‌های بهداشتی در زمینه‌های مدیریتی متفاوت تاکید کرد: اهمیت این موضوع از زمان‌های دور مشخص بوده است و تشکیل شوراها و کمیسیون‌های متفاوت نیز نشان‌دهنده همین مسئله است.

ارجاعی با یادآوری اینکه در تمامی موارد بهداشتی صحنه‌هایی در حال تغییر است، ادامه داد: بیماری‌های قدیمی تشخیص‌های ساده ولی درمان‌های راحتی داشته‌اند.

وی افزود: این در حالی است که بیماری‌های کنونی بیماری‌هایی پیچیده هستند که به کمک تکنولوژی‌ می‌توان آنها را به راحتی تشخیص داد ولی درمان آنها بسیار مشکل و پیچیده است.

معاون سیاسی امنیتی فرماندار مشهد اضافه کرد: در واقع بیماری‌های مشکل و پیچیده امروزی به دلیل زندگی در دنیای مدرن به وجود آمده‌اند و نمی‌توان از آنها جدایی پیدا کرد تنها می‌توان با رعایت نکات بهداشتی احتمال بروز آنها را به حداقل رساند.

ارجاعی افزود: به عنوان مثال اعتیاد در دوران قدیم در اعتیاد به تریاک و هروئین خلاصه می‌شد ولی در حال حاضر این مقوله شکل‌های متفاوت و پیچیده‌ای به خود گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر اعتیاد به مواد مخدرهای مختلف مانند مواد مخدر صنعتی و مواد مخدر سنتی اعتیادهایی از قبیل اعتیاد به تکنولوژی مانند اینترنت نیز وجود دارد که چه بسا در خانه‌های همه افراد وجود داشته باشد.

ارجاعی با اشاره به تفاوت تعریف امنیت از گذشته تاکنون بیان کرد: در گذشته امنیت تنها در انجام نشدن جرم‌های خشن خلاصه می‌شد ولی در حال حاضر امنیت به معنی داشتن احساس امنیت است.

وی ادامه داد: یکی از وجوه مهم امنیت نرم امنیت بهداشتی و سلامت است که می‌تواند از احساس امنیت افراد تا حدود زیادی بکاهد.

وی تصریح کرد: در زمینه بهداشت افرادی موفق هستند که بتوانند تا حدود زیادی احساس امنیت به لحاظ بهداشتی را در مردم به وجود بیاورند زیرا اگر احساس امنیت به لحاظ بهداشتی وجود نداشته باشد بشر در واقع به 3 هزار سال قبل باز می‌گردد.

معاون سیاسی امنیتی فرماندار مشهد گذاشتن تمام وظایف بهداشتی و سلامت جامعه را به دوش دانشگاه‌های علوم پزشکی یک نوع بی‌انصافی دانست و تاکید کرد: در زمینه‌های بهداشتی باید تمام دستگاه‌ها با یکدیگر تعاملات سازنده برقرار کنند.

انتهای پیام/70010/و30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول