اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نوروز 92 صورت می‌گیرد

راه‌اندازی 120 پایگاه درمانی و بهداشتی در فارس

خبرگزاری فارس: معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس گفت: از سوی مرکز فوریت‌های پزشکی این استان، 120 پایگاه و یک بالگرد آماده حمل مجروحان و مصدومان، آماده خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی می‌شوند.

راه‌اندازی 120 پایگاه درمانی و بهداشتی در فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، فرشاد فلاحتی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پس از بیماری‌های قلب و عروقی، حوادث رانندگی دومین عامل مرگ و میر در جهان است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین گزارش‌های کارشناسان جهانی، چهار عامل انسان، خودرو، جاده و رویدادهای طبیعی در تشدید حوادث رانندگی و مرگ و میر نقش اساسی دارند.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس تصریح کرد: شایع‌ترین سن در مرگ و میر ناشی از حوادث جاده‌ای بین 20 تا40 سال بوده، که با آموزش و فرهنگ‌سازی قوانین راهنمایی و رانندگی شاهد کاهش این تصادفات می‌شویم.

فلاحتی بیان داشت: رانندگان برای حفظ جان خود و سرنشینان خودرو، وسیله نقلیه خود را برای معاینه فنی به مراکز استاندارد برده و همچنین داروی ویژه، پرونده پزشکی، جعبه کمک‌های اولیه و پوشاک گرم را همراه داشته باشند.

وی اضافه کرد: زمان حمل مصدومان از سوی آمبولانس اورژانس 115 به پایگاه‌های درمانی در شهرها حداکثر هشت دقیقه و در جاده‌ها 15 دقیقه است.

مدیر گروه بیماری‌های غیر واگیردار دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه این نشست طی سخنانی ابراز داشت: سالانه 20 هزار نفر در استان فارس بر اثر حوادث رانندگی جان خود را از دست می‌دهند که از این تعداد 16 هزار نفر مرد و مابقی زن هستند.

بهمن ناظم زادگان خاطرنشان کرد: حدود 25 درصد مرگ و میرهای ناشی از حوادث رانندگی مربوط به عابران پیاده، 25 درصد موتورسواران و 50 درصد سرنشینان خودرو بوده است.

وی از اجرای طرح جامع ایمن در 200 شهر دنیا خبر داد و گفت: اجرای این طرح در 10 شهر کشور و شش شهر در آباده، اقلید، ارسنجان، نیریز، خرمبید و فراشبند در استان فارس با موفقیت اجرا شده است.

انتهای پیام/2448/ت30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول