اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:

فعالیت 14 اکیپ بازرسی در طرح نوروزی بهداشت و درمان اردبیل

خبرگزاری فارس: قائم مقام وزیر و رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از اجرای طرح سلامت نوروزی این دانشگاه با تشکیل 14 اکیپ بازرسی و نظارت در ایام نوروز سال آینده خبر داد.

فعالیت 14 اکیپ بازرسی در طرح نوروزی بهداشت و درمان اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرهاد پورفرضی عصر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری طرح‌های بازرسی و نظارتی نوروزی در اردبیل، اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده طرح نوروزی دانشگاه علوم پزشکی از 10 اسفندماه شروع می‌شود و تا 15 فروردین ماه این طرح ادامه می‌یابد.

وی تصریح کرد:‌ در قالب این طرح اکیپ‌های نظارتی و بازرسی ما با سرکشی به مکان‌های مختلف عرضه مواد غذایی و همچنین رستوران‌ها و اماکن بین‌راهی سعی می‌کنند با افراد متخلف فاقد مجوز بهداشت برخورد کنند.

پورفرضی خاطر نشان کرد: در این بازرسی‌ها توصیه شده است که کوچک‌ترین قصور، کوتاهی و گذشت را نداشته باشند و با عوامل مخل امنیت روانی و بهداشتی، درمانی جامعه برخورد کنند و به هیچ وجه اجازه ندهند افراد سودجو بخواهند از ایام پایانی سال برای عرضه مواد غذایی غیربهداشتی استفاده کنند.

این مسئول اضافه کرد: تجربه موفق سال‌های گذشته نشان می‌دهد که ما در قالب بسیج سلامت نوروزی تا نیمه فروردین ماه سعی می‌کنیم با جمع‌آوری مواد فاسد و تاریخ گذشته با فروشندگان ثابت، سیار و دوره‌گرد برخورد جدی داشته باشیم.

وی از افزایش 20 درصدی حجم فعالیت گروه‌های بازرسی در سال‌جاری خبر داد و بیان کرد: ‌ما امسال با این افزایش نیرو و توان سخت‌افزاری و نرم‌افزاری سعی داریم با افراد سودجو در این حوزه برخورد کنیم و در قالب 14 اکیپ سه نفره بازرسی‌های ما تا 15 فروردین ادامه می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در ادامه یادآور شد: ما در اجرای طرح نوروز 91 موفق شدیم بیش از 140 فروشنده دوره‌گرد را شناسایی و با عوامل مخل بهداشت عمومی برخورد کنیم که به نظر می‌رسد این روند همچنان با قوت و قدرت ادامه پیدا کند.

پورفرضی ادامه داد: ‌دانشگاه علوم پزشکی در حوزه نظارت موفق شده است با عرضه‌کنندگان مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته برخورد کند که در این باب از 65 هزار امکنه از ابتدای امسال بازدید کردیم که از این تعداد 633 مورد موفق به بهسازی فضاهای بهداشتی عرضه مواد غذایی شدند و بیش از 74 مورد تعطیلی واحدها را شاهد و ناظر بودیم.

وی در ادامه از کشف و ضبط 70 تن مواد غذایی تاریخ گذشته و معدوم‌سازی آن در سال‌جاری خبر داد و گفت: ما به جد با فروشندگان و عرضه‌کنندگان مواد غذایی غیربهداشتی برخورد می‌کنیم.

پورفرضی در ادامه سخنان خود به آماده باش نیروهای اورژانس از 20 اسفندماه خبر داد و افزود: ما در 16 پایگاه شهری و 21 پایگاه جاده‌ای در طرح نوروزی به مسافران، گردشگران و عموم مردم ارایه خدمات می‌کنیم به طوریکه تعداد سه پایگاه عنبران، امیرکندی و انجیرلو امسال فعال شده‌اند.

این مسئول از آماده باش 300 نیروی اورژانس، 50 دستگاه آمبولانس، فعال بودن 15 بیمارستان و 32 درمانگاه عمومی در ایام تعطیلات نوروزی خبر داد و تصریح کرد: برای رفاه حال گردشگران و دسترسی آنها به پزشک، پزشکان به صورت 24 ساعته در اورژانس‌های بیمارستان آماده ارایه خدمات می‌باشند.

انتهای پیام/62006/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول