اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول آموزش بهداشت جم خبر داد

برگزاری دوره‌های تخصصی آموزش بهداشت در جم

خبرگزاری فارس: مسئول آموزش بهداشت جم از برگزاری دوره‌های تخصصی آموزش بهداشت در این شهرستان خبر داد.

برگزاری دوره‌های تخصصی آموزش بهداشت در جم

به گزارش خبرگزاری فارس از جم، مسئول آموزش شبکه بهداشت جم صبح امروز در آیین برگزاری کارگاه آموزشی نحوه طراحی برنامه‌های مداخلاتی مبتنی بر بسیج اجتماعی و نحوه تولید پیام بهداشتی در جم اظهار کرد: توجه به بهداشت و درمان و توسعه زیرساخت‌های بهداشتی از اولویت‌های مسئولان شهرستان جم است.

مریم شریعتی از برگزاری دوره‌های تخصصی آموزش بهداشت در جم خبر داد و افزود: برپایی این دوره‌ها در بهبود شاخص‌های بهداشتی تاثیر بسزایی داشته است.

این مسئول گفت: کیفیت فعالیت‌های بهداشتی در جم طی یکسال اخیر رشد قابل توجهی داشته است و امیدواریم این روند تداوم یابد.

وی به اهداف برگزاری این کارگاه اشاره کرد و یادآور شد: این کارگاه آموزشی با هدف توانمندسازی کارکنان بهداشتی در ارتباط با نحوه طراحی و اجرای برنامه‌های بسیج اجتماعی و نحوه تولید پیام در مداخلات آموزشی مؤثر بر رفع مشکلات بهداشتی جمعیت زیر‌پوشش برگزار شده است.

مسئول آموزش بهداشت جم خاطر نشان کرد: یکی از انواع برنامه‌های ارتباطی مؤثر بر ارتقای سلامت مردم، طراحی بسیج‌های اجتماعی است که در سالیان اخیر کاربرد آن در حوزه سلامت افزایش یافته و هدف آن انتقال پیام‌های ترغیب کننده برای انجام و یا اصلاح رفتاری مشخص در گروه مخاطب است.

شریعتی تصریح کرد: از آنجا که مهم‌ترین ابزار در یک بسیج اجتماعی، نحوه تولید پیام مؤثر بر ترغیب مخاطب است، تدوین پیام جایگاه ویژه‌ای در طراحی و اجرای برنامه‌های بسیج اجتماعی خواهد داشت.

وی ادامه داد: منظور از طراحی برنامه‌های مبتنی بر بسیج اجتماعی استفاده از ترکیبی از کانال‌های متعدد و متنوع اطلاع‌رسانی و بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها و امکانات موجود به منظور انتقال پیام‌های مورد نظر و معین به جمعیتی مشخص در یک دوره معین و محدود و در راستای اهداف برنامه است.

این مسئول با اشاره به اجرای طرح بسیج ریشه‌کنی فلج اطفال به عنوان یکی از برنامه‌های بسیج اجتماعی در کشورمان طی سال‌های گذشته، به طراحی و اجرای گام‌های مؤثر در تدوین این برنامه‌ها اشاره کرد.

شریعتی تعیین وضعیت موجود، اهداف برنامه، تدوین راهبردها و تاکتیک‌ها، تحلیل کانال‌های ارتباطی و تدوین پیام‌های مورد نیاز مخاطبین برنامه را از ضروریات برشمرد.

وی همچنین به جزئیات تهیه یک محتوای آموزشی استاندارد پرداخت و پیش آزمون پیام‌ها را یکی از ضروریات در ارتقای رسانه‌های آموزشی تهیه شده برشمرد.

انتهای پیام/2451/ز20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول