اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شیراز خبر داد

طرح بهداشت و سلامت شیراز عملیاتی می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار شیراز گفت: طرح بهداشت و سلامت شهرستان شیراز توسط مرکز بهداشت و درمان در دست تهیه است و تا پایان امسال با تصویب شورای بهداشت و سلامت این شهرستان عملیاتی می‌شود.

طرح بهداشت و سلامت شیراز عملیاتی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی فرمانداری شیراز، جواد زرین‌کلاه در جلسه شورای بهداشت و سلامت این شهرستان که در فرمانداری شیراز برگزار شد، اظهار داشت: شیراز از برخی مشکلات بهداشتی که سلامت شهروندان را تهدید می‌کند رنج می‌برد و رفع مشکلات تنها به طرح موضوع در جلسات و انجام مصوبات مختلف بوده است.

وی افزود: برگزاری جلسات تنها بخشی از کار بوده و مهم‌تر از آن عملیاتی کردن مصوبات است که انتظار می‌رود دستگاه‌های مرتبط در عملیاتی کردن مصوبات حوزه کاری خود تلاش مضاعف داشته باشند.

رئیس شورای بهداشت و سلامت شیراز با بیان اینکه 16 موضوع مرتبط با مشکلات بهداشتی در این شهرستان شناسایی و در اولویت کاری شورا قرار گرفته، خاطرنشان کرد: طرح بهداشت و سلامت شیراز توسط مرکز بهداشت و درمان در دست تهیه است و تا پایان امسال با تصویب شورای بهداشت و سلامت شیراز عملیاتی می‌شود، که مهم‌ترین ویژگی طرح مشخص شدن شرح وظایف دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان با نظر اعضای شورای بهداشت و سلامت این شهرستان است.

فرماندار شیراز با اشاره به وضعیت بهداشتی کمپ‌ها و زائرسراها در ایام نوروز، تصریح کرد: بنابر اعلام مرکز بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز کشیک‌های نوروزی مراکز بهداشت و درمان ویژه ایام نوروز از 25 اسفند ماه جاری تنظیم و تا 15 فروردین 92 ادامه می‌یابد، اما با توجه به اهمیت موضوع اداره دامپزشکی این شهرستان نیز با اجرای طرح نوروزی از 14 ماه جاری نظارت خود را بر کشتار دام و طیور تشدید می‌کند.

زرین‌کلاه با تاکید بر ساماندهی مراکز فروش آبزیان به ویژه در محله دروازه کازرون ابراز داشت: مقدمات ساماندهی مراکز فروش آبزیان توسط سازمان میادین و مشاغل شهرداری شیراز فراهم شده است و امیدواریم این روند توسط دستگاه‌های مربوطه با جدیت بیشتری دنبال شود.

وی در مورد رودخانه خشک شیراز نیز گفت: با اقدامات انجام شده توسط مرکز بهداشت و درمان و اداره جهاد کشاورزی شیراز نظارت کافی بر عدم استفاده از آب رودخانه در زمین‌های کشاورزی حاشیه آن وجود دارد و تاکنون هیچ گزارشی در این زمینه دریافت نشده است اما این نظارت‌ها با قوت بیشتری ادامه می‌یابد.

در این جلسه در مورد وضعیت بهداشت نقاط حاشیه‌ای شهر و برخی بازارچه‌های بدون مجوز بهداشت، تصمیمات لازم اتخاذ شد.

انتهای پیام/2448/ن/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول