اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان شمالی:

وضع بهداشتی واحدهای صنفی بجنورد اصلاً مناسب نیست

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان شمالی با انتقاد از ضعف نظارت بهداشت بر واحدهای صنفی بجنورد گفت: متأسفانه وضع بهداشتی برخی واحدهای صنفی این شهر اصلاً مناسب نیست.

وضع بهداشتی واحدهای صنفی بجنورد اصلاً مناسب نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمود احمدی‌بیغش امروز در نشست با مدیران حوزه بازار خراسان شمالی اظهار کرد: طی بازدیدهایی که چند روز گذشته از وضعیت بازار به عمل آمد، این وضعیت به هیچ عنوان مطلوب نبود.

وی با اشاره به وضع اسفبار برخی از واحدهای صنفی در زمینه بهداشت گفت: بعضی از فروشگاه‌ها به لحاظ وضعیت بهداشتی زیر صفر هستند که بهداشت شهرستان بجنورد باید تدبیر کند.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی تصریح کرد: اگر مردم بدانند که در پشت یخچال این واحدهای صنفی چه می‌گذرد، بی تردید دیگر از این واحدها جنسی نخواهند خرید.

احمدی‌بیغش نظارت بر نحوه نگهداری فروشگاه‌های عرضه مواد غذایی از سوی بهداشت را مورد تاکید قرار داد و افزود: متولیان امر لازم است تا در انجام مأموریت‌ها بیشتر تلاش کنند.

وی همچنین با اشاره به در پیش بودن سال جدید بر انجام تدابیر لازم به منظور افزایش نظارت و کنترل بازار تاکید کرد.

استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: البته در این راستا استانداری با تشکیل کمیته‌ای با محوریت معاونت سیاسی امنیتی به این عرصه ورود کرده است.

وی با بیان اینکه وضعیت بازار بجنورد نسبت به سایر استان‌ها متفاوت است، گفت: در سایر استانها در بازار افراد متمکنی دارند، لیکن در استان به خاطر وضعیت جاری، بازاریان نمی‌توانند خریدهای خود را به صورت عمده خریداری و این در قیمت نهایی اجناس که شهروندان خرید می‌کنند تأثیرگذار است.

احمدی‌بیغش همچنین نبود خطوط ریلی از جمله راه آهن را از دلایل تاثیر گذار در قیمت اجناس عنوان کرد و افزود: عمده اجناس بازار استان از تهران خریداری و با توجه به فاصله با پایتخت این موضوع اجتناب ناپذیر است.

وی همچنین بر رعایت انصاف از سوی کسبه تاکید کرد و گفت: عمده بازاریان انصاف را رعایت کرده و صرفاً برخی از این کسبه گرانفروشی و تخلف می‌کنند که لازم است در این زمینه برخورد شود.

استاندار خراسان شمالی همچنین نبود پروانه کسب در برخی از واحدهای مورد بازدید را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: مقرر شد تا با این واحدها در چارچوب قانون صنفی برخورد شود.

انتهای پیام/63002/ش30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول