اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صبح امروز

همایش روز ملی بهداشت محیط در مشهد برگزار شد

خبرگزاری فارس: همزمان با روز ملی بهداشت محیط همایش روز ملی بهداشت محیط در مشهد برگزار شد.

همایش روز ملی بهداشت محیط در مشهد برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، همایش روز ملی بهداشت محیط صبح امروز در تالار همایش‌های هتل دیپلمات مشهد برگزار شد.

این همایش به منظور تبیین اهمیت فعالیت‌های بین بخشی در حوزه بهداشت محیط و حرفه‌ای و قدردانی از نیروهای بهداشت محیط و تبیین اهمیت این نیروها در سالروز ملی بهداشت محیط برگزار شد.

در همایش روز ملی بهداشت محیط، سعید فردین‌فر معاون اجرایی مرکز بهداشت خراسان‌رضوی، علی نجفی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد، سید عبدالله ارجاعی معاون سیاسی و امنیتی فرماندار مشهد و علی حسنی مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت خراسان‌رضوی به سخنرانی پرداختند.

در این گروه از 70 نفر از افراد دو گروه متخصصان بازنشسته و مهندسان در حال کار بهداشت محیط و حرفه‌ای و دست‌اندرکاران حفظ بهداشت حرفه‌ای و محیط در دستگاه‌های دیگر تقدیر به عمل آمد.

علی حسنی مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت خراسان‌رضوی در این مراسم اظهار کرد: تجربیات به این نتیجه رسیده است که عوامل محیطی بیشترین نقش را در ابتلای افراد به بیماری در جامعه دارد.

وی تصریح کرد: باید به مقوله بهداشت محیط اهتمام ویژه‌ای ورزیده شود و اهمیت این مساله در ابعاد مختلف نیاز به مشارکت عمومی تمامی دستگاه‌ها در زمینه حفظ بهداشت محیط را نمایان می‌کند.

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت خراسان‌رضوی با بیان اینکه شهرستان مشهد نسبت به شهرهای دیگر از تعداد امکنه‌های عمومی بیشتری برخوردار است، اظهار کرد: در این شهر در حدود 170 هزار امکنه وجود دارد که ساماندهی امور بهداشتی این امکنه‌ها نیاز به تعامل بیشتر بین دستگاهی دارد.

حسنی ادامه داد: مباحث مختلفی مانند بهداشت آب، ساماندهی فاضلاب، سلامت هوا، اثرات پرتوها، پسماندهای پزشکی و عفونی و سایر مواردی که با بهداشت محیط ارتباط دارند باید توسط تمامی سازمان‌ها اداراه شوند زیرا سلامت مقوله‌ای فرابخشی است که همکاری تمامی سازمان‌ها را می‌طلبد.

وی با اشاره به تقدیری که از برگزیدگان ارگان‌های دیگر در امر سلامت انجام شده است، خاطرنشان کرد: تقدیر از این افراد باید همیشه انجام شود زیرا ساماندهی امر سلامت در کشور مسئله‌ای بسیار پیچیده و دشوار است که نیاز به از خودگذشتگی دارد.

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت خراسان‌رضوی در ارتباط با مهمان‌های شرکت‌کننده در همایش روز ملی بهداشت محیط بیان کرد: در این همایش نمایندگان کمیسیون بهداشت و درمان شهرستان مشهد، مجامع امور صنفی، قوه قضائیه، نیروی انتظامی و شورای حل اختلاف حضور پیدا کردند.

حسنی با اشاره به مشکلات گروه بهداشت محیط در محدوده دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در محدوده دانشگاه علوم پزشکی مشهد به ویژه شهرستان مشهد مرکز بهداشت با کمبود نیروهای بهداشتی مواجهه است به گونه‌ای که برای ساماندهی امور بهداشت محیط و نظارت‌های لازمه حدود 550 متخصص مورد نیاز است که در حال حاضر 300 نیروی بهداشت محیط در اختیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

وی ادامه داد: برای مرتفع کردن این مشکل از امکانات بخش خصوصی استفاده شده است و این طرح که در دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای اولین بار مورد استفاده قرار گرفته است مورد استقبال سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور قرار گرفته است و در حال الگوبرداری از این طرح هستند.

انتهای پیام/70010/ر30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول