اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

13 اسفندماه صورت می‌گیرد

برگزاری نخستین کارگاه مدیریت پیشگیری از وقوع جرم در بلوچستان

خبرگزاری فارس: معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: نخستین کارگاه علمی کاربردی مدیریت پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی در شهرهای جنوب سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.

برگزاری نخستین کارگاه مدیریت پیشگیری از وقوع جرم در بلوچستان

محمدرضا طاهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: کارگاه‌های مدیریت پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی با هدف آموزش و تمرین فرآیند علمی مدیریت پیشگیری از جرم، ایجاد وحدت رویه در کارکرد شوراهای پیشگیری، گسترش ادبیات نظری پیشگیری در گستره ملی، ارتقای توان علمی و عملی شوراها برای هدایت مقوله پیشگیری و افزایش اثر بخشی شوراهای پیشگیری در سطح استان سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه شوراهای پیشگیری از وقوع جرم با برگزاری این کارگاه‌ها در قالب کارخواسته‌های شماره یک تا پنج آسیب‌ها و جرائم هر منطقه را بررسی می‌کنند افزود: نخستین کارگاه مدیریت پیشگیری از وقوع جرم در منطقه سیستان (شهرهای زابل، زهک، هیرمند و محمد آباد) برگزار و جرائم و آسیب‌های مهم منطقه احصا شد که مشابه آن نیز در منطقه بلوچستان برگزار می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان اضافه کرد: در روز یکشنبه 13 اسفندماه کارگاه فوق برای شهرهای ایرانشهر، سراوان، سرباز، دلگان، سیب و سوران و بزمان در شهرستان ایرانشهر و سه‌شنبه 15 اسفندماه این کارگاه در شهرستان چابهار برای شهرهای چابهار، نیکشهر، سرباز، کنارک و دشتیاری برگزار خواهد شد.

طاهری ادامه داد: در مرحله اول کارگاه که تشریح کارخواسته‌های شماره یک و دو است جرائم و آسیب‌های اجتماعی منطقه اولویت بندی و جرم و آسیب اجتماعی مهم منطقه برای بررسی در کارگاه انتخاب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در کارخواست شماره دو نیز، آسیب و جرم منطقه از نظر ماهیت شناسی، گروه و جمعیت مسبب جرم، موقعیت ارتکاب جرم و عوامل وقوع جرم مورد بررسی قرار می‌گیرند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل سیستان و بلوچستان در ادامه به اهمیت پیشگیری از وقوع جرم پرداخت و گفت: افزایش میزان جرائم بر روند توسعه کشورها تأثیرگذار است و با توجه به اینکه جامعه ما، جامعه‌ای ارزشی، دینی و انقلابی است نباید لطمه‌ای به این ارزش‌ها وارد شود و از طرفی افزایش پرونده‌ها و جمعیت کیفری نیز زیبنده جامعه اسلامی نیست و باید با اراده و عزمی والا با جرم‌افزایی مقابله شود که در این راستا پیشگیری از وقوع جرم را باید در مراحل مختلف دنبال کرد.

انتهای پیام/75005/ح20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول