اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سیستان

نخستین کارگاه علمی ـ کاربردی مدیریت پیشگیری از وقوع جرم برگزار شد

خبرگزاری فارس: نخستین مرحله کارگاه علمی ـ کاربردی مدیریت پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی در منطقه سیستان برگزار شد.

نخستین کارگاه علمی ـ کاربردی مدیریت پیشگیری از وقوع جرم برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، مرحله نخست کارگاه علمی ـ کاربردی مدیریت پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های به منظور تبیین سیاست‌های پیشگیرانه در منطقه سیستان (شهرهای زابل، زهک، هیرمند) با هدف همسو سازی و اثربخشی برنامه‌های پیشگیرانه برگزار شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل سیستان و بلوچستان در این کارگاه اظهار داشت: شوراهای پیشگیری از وقوع جرم با برگزاری این کارگاه‌ها در قالب کارخواسته‌های شماره یک تا پنج آسیب‌ها و جرائم هر منطقه را بررسی می کنند.

محمدرضا طاهری گفت: در مرحله اول کارگاه که تشریح کارخواسته‌های شماره یک و دو است جرائم و آسیب‌های اجتماعی منطقه اولویت بندی و جرم و آسیب اجتماعی مهم منطقه برای بررسی در کارگاه انتخاب می‌شوند.

وی ادامه داد: در کارخواست شماره دو نیز، آسیب و جرم منطقه از نظر ماهیت شناسی، گروه و جمعیت مسبب جرم، موقعیت ارتکاب جرم و عوامل وقوع جرم مورد بررسی قرار می‌گیرند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل سیستان و بلوچستان مهم‌ترین اهداف کارگاه مدیریت پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی را آموزش و تمرین فرآیند علمی مدیریت پیشگیری از جرم، ایجاد وحدت رویه در کارکرد شوراهای پیشگیری، گسترش ادبیات نظری پیشگیری در گستره ملی، ارتقای توان علمی شوراها برای هدایت مقوله پیشگیری و افزایش اثربخشی شوراهای پیشگیری عنوان کرد.

در این کارگاه یک روزه  مهم‌ترین علل جرم و راهکارهای پیشگیری و کاهش آن در جامعه با همکاری ادارات و شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری بررسی و مقرر شد این معضلات اجتماعی ریشه یابی شود.

این کارگاه با حضور ائمه جمعه و فرمانداران منطقه سیستان و اعضای شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری شهرستان‌های زابل، زهک و هیرمند برگزار شد.

انتهای پیام/75005/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول