اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دادگستری کرمان:

حوزه‌های علمیه نقش مهمی در پیشگیری از وقوع جرم دارند

خبرگزاری فارس: معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت: برنامه‌های اصلاح مجرمان و پیشگیری از وقوع جرم با کمک و استفاده از ظرفیت حوزه‌های علمیه بهتر پیش می‌رود.

حوزه‌های علمیه نقش مهمی در پیشگیری از وقوع جرم دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حمید خالقی در جلسه امضای تفاهمنامه دادگستری استان و حوزه‌های علمیه کرمان اظهار داشت: پیرو منویات مقام معظم رهبری و به ویژه تعیین سبک زندگی، استفاده از ظرفیت‌های حوزه‌های علمیه مد نظر قرار گرفت.

وی بیان داشت: انعقاد این تفاهمنامه زمینه‌ساز برنامه‌ریزی برای حضور پررنگ و اثربخش حوزه‌های علمیه در کنار دادگستری در راستای پیشگیری از وقوع جرم است.

خالقی خاطر نشان کرد: این تفاهمنامه در راستای استفاده حداکثری و نظام‌مند از منابع انسانی و ظرفیت‌های حوزه و بهره‌مندی از مواریث ارزشمند و بی‌بدیل شیعی در زمینه پیشگیری از ارزش گریزی، هنجارستیزی، وقوع جرم و دعاوی، اباحی‌گری و اصلاح مجرمان است.

در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری و در راستای پیشگیری از وقوع جرم توافق‌نامه‌ای بین دادگستری استان و حوزه علمیه منعقد شد و در این تفاهمنامه 13 بند در نظر گرفته شده است که پس از امضا اجرای آن در سایه تعامل، همراهی و برنامه‌ریزی امکانپذیر است.

در این تفاهمنامه به شناسایی حوزه‌ها و زمینه‌های کار مشترک و تلاش برای گسترش دامنه مشارکت‌ها و همکاری‌ها و انجام مطالعات و استخراج روش‌های ارتقای آگاهی‌های عمومی و مهارت‌های زندگی بر اساس مبانی دینی و ارزشی پرداخته شده است.

تلاش برای تامین و تربیت اساتید و معلمان اخلاق برای پاسخگویی به نیازمندی‌های جامعه و اقشار مختلف و ایجاد روش و سامانه‌ای برای اخذ ایده‌ها و نوآوری در زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی در حوزه‌های علمیه استان از دیگر مواد این تفاهمنامه است.

ساماندهی و ترغیب طلاب حوزه‌های علمیه استان برای تهیه تولید مقاله حول موضوعات مربوط به جرم و پیشگیری از وقوع آن برای درج نشریات و زمینه‌سازی انجام مذاکره و مناظره پیرامون مباحث اجتماعی معطوف به پیشگیری از جرائم و ناهنجاری‌های بین حوزویان و دانشگاهیان استان کرمان از دیگر مطالبی است که به آن پرداخته شد. 

انتهای پیام/2446/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول