اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی:

افراد 2 شناسنامه‌ای مجرمند/ جزئیات حذف نام همسر اول از شناسنامه

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی گفت: استفاده از دو شناسنامه برای یک نفر جرم محسوب می‌شود.

افراد 2 شناسنامه‌ای مجرمند/ جزئیات حذف نام همسر اول از شناسنامه

مهدی چقایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک پیرامون قانون تخلفات، جرائم و مجازات‌های مربوط به اسناد سجلی و شناسنامه اظهار داشت: بر اساس نخستین تبصره ماده یک قانون تخلفات جرائم و مجازات‌های مربوط به اسناد سجلی و شناسنامه، دریافت‌کنندگان شناسنامه المثنی مکلفند در صورت پیدا شدن شناسنامه اصلی نسبت به تحویل شناسنامه المثنی به اداره ثبت احوال اقدام کنند.

وی تصریح کرد: افراد درخواست کننده شناسنامه المثنی در صورت پیدا شدن شناسنامه اصلی می‌توانند با مراجعه به ادارات ثبت احوال، مدارک و مستندات درخواست شناسنامه المثنی خود را دریافت کنند.

مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی افزود: افراد در صورتی که شناسنامه المثنی را دریافت و تا قبل از یک سال شناسنامه اصلی خود را پیدا کردند باید برای ارائه شناسنامه المثنی به اداره ثبت احوال مراجعه و آن را تحویل و از شناسنامه اصلی خود استفاده کنند و اگر بیش از یک سال از دریافت شناسنامه المثنی گذشته باشد و شناسنامه اصلی خود را پیدا کردند باید شناسنامه اصلی خود را تحویل تا به مجازات استفاده از شناسنامه مکرر محکوم نشود.

چقایی همچنین در باره حذف نام همسر اول از شناسنامه گفت: چنانچه فردی همسرش را طلاق داد با انتخاب همسر دوم و ثبت شدن نام همسر دوم در شناسنامه‌اش می‌تواند به اداره ثبت احوال مراجعه و درخواست برای حذف نام همسر اول را ارائه دهد.

وی مورد دیگر حذف نام همسر اول از شناسنامه را ازدواج غیر مدخوله عنوان کرد و افزود: همچنین اگر همسر فردی فوت کند، در صورت ثبت شدن ازدواج، فرد می‌تواند با مراجعه به ادارات ثبت احوال نسبت به حذف نام همسر فوت شده از شناسنامه‌اش درخواست کرده که در این صورت نام همسرش از شناسنامه حذف می‌شود.

انتهای پیام/87003/ع30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول