اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دادگستری زابل:

تقویت باورهای دینی در پیشگیری از وقوع جرم مؤثر هستند

خبرگزاری فارس: رئیس دادگستری زابل گفت: تقویت باورهای دینی در پیشگیری از وقوع جرم مؤثر هستند و ارگان‌های فرهنگی، مذهبی و اجتماعی باید در این زمینه بیشتر کار کنند.

تقویت باورهای دینی در پیشگیری از وقوع جرم مؤثر هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا بندانی صبح امروز در مرحله نخست کارگاه علمی ـ کاربردی مدیریت پیشگیری از وقوع جرم در منطقه سیستان که در فرمانداری زابل برگزار شد اظهار داشت: پیشگیری از وقوع جرم یکی از وظایف قوه قضاییه است که در این راستا معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم تشکیل شده است.

وی افزود: تلاش‌ها باید در راستای ریشه‌کن کردن علت‌ها و انگیزه‌های ارتکاب جرم باشد که این خود عزم و اراده ملی همه سازمان‌ها و ارگان‌ها را می‌طلبد.

رئیس دادگستری زابل به مقوله پیشگیری اشاره کرد و گفت: پیشگیری یعنی انسان خطر وقوع جرم را احساس کند و در مقابل آن تدابیر و راهکارهایی را پیش‌بینی تا جرم رخ ندهد.

بندانی با بیان اینکه امروزه دیگر مجازات در بحث کاهش جرم و جنایت تأثیرگذار نیست، بیان داشت: باید تلاش کنیم تا با اجرای برنامه‌های، فرهنگی و آموزشی انگیزه ارتکاب جرم را در بین افراد جامعه از بین ببریم و در واقع تمام نهادها باید دست به دست هم دهند تا در بحث پیشگیری توفیقی حاصل شود.

رئیس دادگستری زابل به شرایط خاص منطقه سیستان اشاره کرد و گفت: آسیب‌ها و شرایط هر منطقه از کشور با سایر نقاط بسیار متفاوت است و نوع جرمی که در سیستان رخ می‌دهد با نوع جرائمی که در تهران رخ می‌دهد تفاوت فراوانی دارد که در این راستا باید پیشگیری از وقوع جرم ضوابط خاص خود را داشته باشد.

وی در ادامه از مراکز دانشگاهی سیستان خواست تا آسیب‌های موجود در منطقه را مورد مطالعه و بررسی قرار دهند.

انتهای پیام/75005/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول