اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کامیاران خبر داد

تشکیل هسته‌های مردمی برای پیشگیری از وقوع جرم در کامیاران

خبرگزاری فارس: فرماندار کامیاران از تشکیل 50 هسته مردمی به‌منظور پیشگیری از وقوع جرم در کامیاران خبر داد.

تشکیل هسته‌های مردمی برای پیشگیری از وقوع جرم در کامیاران

به گزارش خبرگزاری فارس از کامیاران علی‌عسکر روحانی امروز در جلسه ستاد پیشگیری از وقوع جرم شهرستان کامیاران گفت: 50 هسته فعال مردمی به‌منظور پیشگیری از وقوع جرم در شهرستان تشکیل شده است.

وی افزود: علاوه بر این با ایجاد رابطین مردمی ستاد پیشگیری از جرم و بهره‌مندی از امکانات موجود، اجرای دوره‌های آموزشی و برگزاری همایش‌های فراگیر با مشارکت گسترده بانوان، سطح اطلاعات عمومی در این زمینه افزایش یافته است.

وی با اشاره به تحصیل حدود 21 هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی اجرای برنامه‌های آموزشی در زمینه کاهش جرم و شناسایی عوامل وقوع جرم و راه‌های دوری از این عوامل در مدارس و آموزشگاه‌ها و انعکاس مطالب مورد نظر از طریق آنان به خانواده‌ها را کارآمد دانست.

روحانی تصریح کرد: علاوه بر موارد فوق انجام کارهای فرهنگی در کاهش جرم تأثیرگذار بوده لذا پررنگ کردن نقش روحانیان، ایجاد کانون‌های فرهنگی و تشکل‌های مردم نهاد بر گرفته از مساجد مانع خوبی برای افزایش جرائم خواهد بود.

فرماندار کامیاران اظهار امیدواری کرد با گسترده‌کردن دامنه آموزش‌ها و برگزاری کارگاه‌های مختلف افزایش مهارت زندگی و تعمیم آن به نقاط مختلف شهر و روستا و ایجاد فضای شور و نشاط در جامعه، وقوع جرم در کامیاران به حداقل برسد.

در ادامه این جلسه دادستان کامیاران با ارائه گزارشی در خصوص هسته‌های فعال پیشگیری از جرم گفت: 13 هسته خواهران و 20 هسته برادران و 17 هسته عمومی در حال همکاری با دادگستری می‌باشند که هر دسته متشکل از 10 نفر بوده و امکان گسترش این هسته ها نیز فراهم است.

رضا اعظمی افزود: با توجه به بررسی‌های انجام شده ریشه بسیاری از جرائم مواد مخدر است که اقدام لازم در خصوص شناسایی افراد مرتبط با این پدیده انجام شده است.

وی برگزاری جلسات هم اندیشی، انعکاس و اطلاع رسانی لازم در خصوص خطرات مواد مخدر و دعوت از معتمدین به منظور مشارکت در اجرای برنامه‌ها را از راهکارهای کاهش جرم ناشی از مواد مخدر دانست و اظهار امیدواری کرد  همکاری مردم، گسترش نقش خانواده‌ها و بانوان در برنامه ها و آموزش‌های تدارک دیده شده، استفاده از نقش بسیج، شوراهای اسلامی و مکان های فرهنگی بتواند آرامش بیشتری در جامعه ایجاد نماید.

در ادامه تعدادی از اعضای ستاد پیشگیری از وقوع جرم به ارائه نقطه نظرات خود برای کاهش تخلفات در سطح جامعه پرداختند.

انتهای پیام/79014/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول