اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اردبیل در مجلس:

راه‌آهن اردبیل تا سه سال آینده تکمیل می‌شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: پیشرفت فیزیکی راه‌آهن اردبیل براساس نظر کارشناسی 35 درصد است و این پروژه تا سه سال آینده تکمیل و راه‌اندازی می‌شود.

راه‌آهن اردبیل تا سه سال آینده تکمیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، منصور حقیقت‌پور پیش از خطبه‌‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل در جمع نمازگزاران این شهر اظهار داشت: یکی از پیگیری‌های اصلی ما تکمیل راه‌آهن اردبیل - میانه است که وزیر راه و شهرسازی تأمین اعتبار آن را به همراه پرداخت مطالبات پیمانکار وعده داده است.

وی تصریح کرد: پیشرفت راه‌آهن اردبیل براساس آخرین ارزیابی و بازدیدی که بنده از این پروژه داشتم، 35 درصد است و برخلاف وعده‌های مطرح شده همچنان این پروژه با کمبود اعتبارات روبه‌رو است.

حقیقت‌پور ضرورت پرداخت مطالبات پیمانکاران را یادآور شد و خاطر نشان کرد: براساس وعده مسئولان ایستگاه راه‌آهن اردبیل باید 12 ماهه تکمیل شود که انتظار می‌رود این کار تیرماه سال آینده صورت بگیرد اما واقعیت‌ها چیزی خلاف این را نشان می‌دهد.

این مسئول اضافه کرد: در خوش‌بینانه‌ترین وضعیت راه‌آهن اردبیل - میانه سه سال به طول می‌انجامد تا تکمیل شده و به مرحله افتتاح برسد.

وی به صعب‌العبور بودن مسیر احداث راه‌آهن و تکمیل 62 تونل و چهار کیلومتر پل را یادآور شد و بیان کرد: با توجه به شرایط محیطی، نامساعد بودن شرایط جوی در منطقه و پیچیدگی اجرای پل‌ها و تونل‌ها به نظر می‌رسد سه تا چهار سال آینده این پروژه تکمیل می‌شود و برخلاف وعده‌های گذشته تکمیل آن تا پایان دولت دهم امکان‌پذیر نیست.

شرکت هلندی پتروشیمی اردبیل را اجرایی می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در ادامه به تکمیل پتروشیمی اردبیل و فعال کردن آن اشاره کرد و گفت: ما مشکل بالا بودن قیمت خوراک و توجیه اقتصادی نداشتن این موضوع را برطرف کردیم تا با اصلاح قیمت خوراک بتوانیم به همراه سهامداران پتروشیمی این پروژه را عملیاتی کنیم.

حقیقت‌پور افزود: یکی از مباحث و موانع پیش رو نیز دریافت تسهیلات ارزی بود که با مجوز گرفته شده این کار در اولویت صندوق توسعه ملی قرار گرفت تا تسهیلات ارزی پرداخت شود.

وی رقم اولیه پرداختی در این زمینه را 160 میلیون دلار اعلام کرد و اظهار داشت: امیدواریم در ماه‌های آینده با تزریق این اعتبار شاهد به ثمر نشستن چنین پروژه عظیم و تأثیرگذار باشیم.

حقیقت‌پور در ادامه سخنان خود افزود: قطعاً در کنار آن امکان دانش فنی نیز صورت می‌گیرد که در این زمینه با یک شرکت هلندی تفاهم‌نامه‌ای منعقد شده که بعد از واریز کردن وجه اولیه این شرکت قرار است عملیات اجرایی را آغاز کند.

وی با بیان اینکه قرارداد تأمین خوراک پتروشیمی اردبیل و رفع مشکل صندوق توسعه ملی بسته شده است، بیان کرد: تنها یک مشکل همچنان پا بر جا است که سعی داریم آن را برطرف کنیم و آن هم مربوط به سهم 20 درصدی دولت در اجرای این پروژه است که صندوق توسعه ملی به این موضوع ایراد گرفته و اعلام داشته است که پتروشیمی اردبیل باید سهم کمتر از 20 درصد دولتی داشته باشد تا قسط اول 160 میلیون دلار پرداخت شود.

پالایشگاه اردبیل با مشارکت 80 درصدی بخش خصوصی اجرا می‌شود

نماینده مردم اردبیل در مجلس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ‌یکی از آرزوهای مردم اردبیل در مسیر توسعه به ویژه انرژی احداث پالایشگاه نفت بود که مجوز آن را دریافت کردیم.

وی افزود: پالایشگاه نفت اردبیل با مشارکت 20 درصدی دولت و 80 درصدی بخش خصوصی اجرا می‌شود.

حقیقت‌پور تصریح کرد: در این زمینه رایزنی‌ها با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی صورت گرفته تا این پروژه مشارکتی عملیاتی شود و بیش از دو هزار جوان اردبیلی مشغول فعالیت باشند.

انتهای پیام/62003/ر30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول