اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

راه‌آهن اردبیل 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد / ریل‌گذاری از اسفند ماه

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: پیشرفت فیزیکی پروژه راه‌آهن اردبیل – میانه 60 درصد است.

راه‌آهن اردبیل 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد / ریل‌گذاری از اسفند ماه

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد ظهر امروز در نشست با مسئولان با هدف توسعه زیر‌ساخت‌های حمل و نقل اردبیل به زیر‌ساخت‌ها برای توسعه گردشگری اشاره کرد و اظهار داشت: با احداث جاده اردبیل – سرچم و ایمنی تردد هم میزان سفرها افزایش یافته و هم شاهد استقبال خوب هموطنانمان از سفر به مناطق مختلف استان هستیم.

وی ضرورت تجهیز این محور به امکانات امدادی، اورژانسی و پلیس راهی را یادآور شد و عنوان کرد: انتظار می‌رود جایگاه سوخت سی‌ان‌جی و یک مجتمع بزرگ بین راهی در این مسیر راه‌اندازی شود تا خدمت‌رسانی به هموطنان تسهیل شود.

رئیس شورای اداری استان در خصوص آخرین وضعیت راه‌آهن میانه – اردبیل بیان داشت: این پروژه به سرعت در حال اجراست و از اسفند ماه ریل‌گذاری آن آغاز می‌‌شود در حالی که پیشرفت زیر‌ساختی این پروژه 60 درصد می‌باشد.

نیکزاد افزود: با تکمیل این پروژه حمل و نقل بار و مسافر را به صورت سهل و راحت و با دغدغه‌ای کمتر شاهد خواهیم بود.

وی در خصوص تجهیز فرودگاه اردبیل به دستگاه کمک ناوبری تصریح کرد: قرار است از 11 دستگاه خریداری شده با اولویت اول یک دستگاه به فرودگاه اردبیل اختصاص یابد تا نگرانی‌ها از بابت سفرهای هوایی و حضور گردشگران از این طریق به حداقل برسد.

استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به دو ظرفیت توسعه استان اعم از کشاورزی و صنایع وابسته و گردشگری اشاره کرد و ادامه داد: این اولویت‌بندی ادعای ما نیست بلکه ماحصل کارهای کارشناسی افراد خبره و برجسته است.

نیکزاد با یادآوری اینکه در طول 12 ماه سال باید اردبیل پذیرای مسافران و گردشگران باشد، گفت: نباید گردشگری اردبیل را محدود به تابستان و نوروز کرد در حالی که با توسعه سفر و همه فصلی کردن گردشگری شاهد افزایش تولید، اشتغال، رونق اقتصادی و در‌آمدزایی بیشتر خواهیم بود.

این مسئول تاکید کرد: تا زمانی که گردشگری ما 12 ماهه نشود ما نمی‌توانیم به جایگاه اول در تحولات اقتصادی و رونق صنعت گردشگری فکر کنیم که در همین راستا زیر‌ساخت‌های لازم فراهم شده تا شاهد حضور گردشگران در تمام فصول باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار اردبیل در پایان سخنان خود با ابراز خرسندی از برگزاری جشنواره زمستانی گردشگری در سرعین نیز اذعان داشت: در این زمینه ضرورت دارد دستگاه‌های متولی به ویژه شهرداری و امور آب به تعهدات مالی خود در قبال برگزاری این جشنواره عمل کنند تا میراث فرهنگی با مشکل خاصی روبه‌رو نشود.

انتهای پیام/62005/و30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول