اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف تأمین نیروی انسانی متخصص صورت گرفت

برگزاری دوره‌های آموزشی مشاغل در راه‌آهن جنوب شرق

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه‌آهن جنوب شرق گفت: با هدف تأمین نیروی انسانی متخصص، دوره‌های آموزشی مشاغل مربوط با امور نگهداری و تعمیرات خط و ابنیه فنی در راه‌آهن جنوب شرق برگزار شد.

برگزاری دوره‌های آموزشی مشاغل در راه‌آهن جنوب شرق

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جنوب شرق، سید مصطفی داودی اظهار داشت: دوره‌های آموزشی مشاغل مرتبط با امور نگهداری تعمیرات خط و ابنیه فنی راه‌آهن شامل کارگاه‌های آموزشی مسئولان اکیپ‌های تعمیرات و ابنیه(رئیس و معاون) راهبانی و راهداری با هدف تأمین نیروی انسانی متخصص در حوزه حمل و نقل ریلی در این اداره کل برگزار شد.

وی افزود: با توجه به بهره‌برداری از خط آهن زاهدان – کرمان و راه‌اندازی قطار‌های باری و مسافری در این محور ریلی و نیاز مبرم به نیروی انسانی متخصص در حوزه‌های نگهداری و تعمیرات خطوط ریلی که نقش مؤثری در ارتقا ایمنی سیر و کاهش سوانح ریلی دارند و علی‌رغم درخواست‌های مکرر از سایر نواحی و با وجود اعطای مزایای انگیزشی پرسنل فنی و متخصص دیگر نواحی راه‌آهن رغبتی به حضور در این استان و کار در این اداره کل نداشتند، این مشکلات باعث شد با درخواست‌هایی از مسئولان راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران نسبت به آموزش و تأمین نیروی انسانی مورد نیازمان از طریق شرکت‌های جنوب شرق کنیم که این افراد هم اکنون در شرکت‌های پیمانکار طرف قرارداد راه‌آهن جذب و مشغول خدمت هستند.

مدیرکل راه‌آهن جنوب شرق ادامه داد: از سال 88 تاکنون تعداد 11 دوره آموزشی ویژه مشاغل راه‌آهن در این اداره کل برگزار و تعداد 150 نفر با شرکت در این کارگاه‌های آموزشی و فرا گرفتن مهارت‌های لازم و قبولی در آزمون‌های پایان دوره موفق به دریافت گواهینامه و کار در این شرکت شده‌اند.

داودی ارتقا ایمنی سیر و پیشگیری از سوانح ریلی را یکی از ضرورت‌ها و اولویت‌های کاری راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: تمامی نیروها و پرسنلی که برای کار در مشاغل فنی راه‌آهن مشغول به کار می‌شوند باید آموزش‌ها و مهارت‌های مرتبط با صنعت حمل و نقل ریلی و مسائل فنی راه‌آهن و حرکت قطارها را فراگیرند.

وی بیان کرد: سه دوره آموزش مشاغل مرتبط با امور نگهداری و تعمیرات خط و ابنیه فنی راه‌آهن از ابتدای مهر‌ماه امسال به همت واحد آموزش راه‌آهن جنوب شرق برگزار و تعداد 48 نفر با شرکت در این کارگاه‌ها آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.

مدیرکل راه‌آهن جنوب شرق بیان داشت: دوره آموزشی مسئولان اکیپ‌های خط و ابنیه فنی راه‌آهن شامل رئیس و معاون کارگاه از مهرماه آغاز و تعداد 17 نفر کارآموز در طول شش هفته با گذراندن 270 ساعت دروس عملی و نظری آموزش‌های لازم را در زمینه زیرسازی و روسازی خط، تعمیر و نگهداری خط، حفاظت و ایمنی در محیط کار، ماشین‌آلات مکانیزه خط و آشنایی با واگن و نیروی کشش فرا گرفتند.

داودی گفت: دوره آموزشی مشاغل راهبانی و راهداری از ابتدای آذرماه سال‌جاری در راه‌آهن جنوب شرق برگزار که 15 نفر کارآموز به مدت 200 ساعت آموزش‌های دوره راهبانی و تعداد 16 نفر کارآموز به مدت 136 ساعت آموزش‌های دوره راهداری را فرا گرفتند.

وی بیان کرد: شرکت کنندگان در این دوره‌های آموزشی با فرا‌گیری مهارت‌های لازم نظیر زیرسازی و روسازی خط، مقررات عمومی حرکت آیین‌نامه علامات در راه‌آهن، حفاظت ایمنی و سیر نگهداری خط و ابنیه فنی و آشنایی با واگن‌ و نیروی کشش و غیره و قبولی در آزمون‌های پایانی دوره موفق به دریافت گواهینامه رسمی شده و در شرکت‌های پیمانکاری طرف قرار داد با راه‌آهن جذب و مشغول به کار می‌شوند.

مدیرکل راه‌آهن جنوب شرق خاطرنشان کرد: تعداد 15 نفر از کارشناسان این اداره کار آموزش کارآموزان را در طول این دوره‌ها بر عهده دارند.

انتهای پیام/75002/ق/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول