اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مطلع شمس- 237

عموزاده: روزانه 700 جلد کتاب وارد ایستگاه‏ مطالعه راه‏آهن سمنان می‏شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور کتابخانه‏های عمومی استان سمنان گفت: در صورت استقبال مردم فرهنگ‏دوست کشورمان، روزانه 700 جلد کتاب وارد ایستگاه‏ مطالعه راه‏آهن سمنان می‏شود تا مورد استفاده علاقه‏مندان قرار گیرد.

عموزاده: روزانه 700 جلد کتاب وارد ایستگاه‏ مطالعه راه‏آهن سمنان می‏شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، امیرعلی عموزاده امشب در مراسم افتتاح ایستگاه مطالعه راه‏آهن سمنان که با حضور فرماندار شهرستان سمنان، رئیس ایستگاه راه‏آهن سمنان و شماری از مسئولان برگزار شد، اظهار داشت: راه‏اندازی ایستگاه‏های مطالعه در استان سمنان با این هدف صورت می‏گیرد که فرهنگ مطالعه فقط به کتابخانه‏ها و مراکز این‏چنینی معطوف نشود.

وی تصریح کرد: به منظور توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‏خوانی، باید تدابیری اتخاذ شود تا کتاب به مراکز پرتردد برده شود و به همین منظور در استان سمنان، سازه‏های زیبا و دارای امکاناتی طراحی شد تا در قالب ایستگاه‏های مطالعه، مردم بتوانند از آنها استفاده کنند.

کتاب‏های ایستگاه‏های مطالعه امکان حمل هم دارد

مدیرکل امور کتابخانه‏های عمومی استان سمنان با بیان اینکه در این سازه‏ها 20 عنوان کتاب و هر عنوان با 20 جلد قابلیت جای‏گذاری دارد، گفت: علاقه‏مندان به مطالعه می‏توانند از کتاب‏های موجود در این ایستگاه استفاده کرده و حتی آن را با خود حمل کنند.

عموزاده بیان داشت: کتاب‏خوان علاقه‏مند به این طرح می‏تواند کتاب را از ایستگاه مطالعه خارج کرده، با خود در قطار یا منزل داشته باشد و در هر جایی به مطالعه آن بپردازد.

وی گفت: در نهایت پس از مطالعه و استفاده از کتاب، می‏توان آن را به هر ایستگاه مطالعه یا کتابخانه‏ای در هر جای ایران برگرداند.

مدیرکل امور کتابخانه‏های عمومی استان سمنان افزود: فرد اگر بخواهد کتاب را نزد خود نگه دارد، می‏تواند مبلغ 20 هزار ریالی هزینه آن را به حسابی که در پشت کتاب درج شده است، واریز کند.

عموزاده واریز این وجه را بر اساس نوعی تعهد اخلاقی دانست و گفت: در ایستگاه‏های مطالعه استان سمنان، همه سلایق و علاقه‏ها را در نظر گرفته‏ایم.

موضوع کتاب‏های ایستگاه‏های مطالعه هر ماه متنوع می‏شود

مدیرکل امور کتابخانه‏های عمومی استان سمنان افزود: در ایستگاه‏های مطالعه عناوین مختلفی در موضوعات متنوعی چون کودک و نوجوان، تاریخ، جریان‏شناسی، رمان، شعر و داستان، امور عمومی و . . . در دسترس علاقه‏مندان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه تصمیم داریم تا ایستگاه‏های مطالعه در تمام نقاط پرتردد استان سمنان راه‏اندازی شود، گفت: در مرحله نخست، ایستگاه‏های راه‏آهن در اولویت راه‏اندازی این ایستگاه‏هاست.

عموزاده همچنین از گشایش یک ایستگاه مطالعه دیگر در استانداری سمنان خبر داد و افزود: در صورت استقبال مردم، روزانه بیش از 700 جلد کتاب در ایستگاه مطالعه راه‏آهن سمنان جانمایی خواهد شد و به محض تخلیه کتاب‏ها، عناوین جدیدی جایگزین می‏شود.

وی با بیان اینکه با مساعدت مدیر ایستگاه راه‏آهن سمنان انباری نیز برای دپوی کتاب‏های مورد نیاز ایستگاه مطالعه راه‏آهن در نظر گرفته شده است، از تعویض ماهانه عناوین کتاب‏های موجود در این ایستگاه‏ها خبر داد.

مدیرکل امور کتابخانه‏های عمومی استان سمنان همچنین برای اختصاص یک سازه دیگر از ایستگاه مطالعه به راه‏آهن سمنان با توجه به حجم زیاد مسافران شبکه ریلی اعلام آمادگی کرد و گفت: پیشنهاد می‏شود تا یک دستگاه کارت‏خوان نیز بر روی این ایستگاه‏ها نصب شود تا مشتریانی که می‏خواهند کتاب را نزد خود نگه دارند، وجه آن را به راحتی بپردازند.

راه‏اندازی ایستگاه‏های مطالعه؛ طرحی در راستای تحقق منویات رهبری

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، طرح «ایستگاه مطالعه» یکى از برنامه‏‏هاى نهاد کتابخانه‏های عمومی کشور براى عمومى کردن و ارتقاى سرانه مطالعه مفید در راستاى تحقق رهنمودهاى مقام معظم رهبرى است.

در این طرح، هر فرد می‏تواند با مراجعه به این ایستگاه، کتاب مورد علاقه خود را انتخاب و در محل ایستگاه یا هر محل دیگرى مطالعه کرده و حداکثر پس از 15 روز به همین ایستگاه یا هر یک از ایستگاه‏های مطالعه در سراسر کشور یا به یکى از کتابخانه‏هاى عمومى زیر پوشش نهاد کتابخانه‏هاى عمومى باز گرداند.

در قسمت پایین هر ایستگاه مطالعه، محلى براى بازگرداندن کتاب‌هاى مطالعه شده، تعبیه شده است.

انتظار مجریان طرح از مردم فهیم و فرهنگ‏مدار ایران اسلامى، دقت در حفظ و نگهدارى و تحویل به موقع کتاب است.

چنانچه مردم علاقه‏مند به نگهدارى کتاب‏ها براى خود باشند، می‏توانند بابت هر جلد کتاب مبلغ دو هزار تومان به حساب 123 به نام موسسه انتشارات کتاب نشر نزد بانک تجارت و ملى در کلیه شعب کشور و یا به شماره کارت ملى 6037991199516588 به نام موسسه انتشارات کتاب نشر واریز کنند.

انتهای پیام/2249/ت40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول