اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گیلان خبر داد

اختصاص 639 میلیون یورو به راه‌آهن رشت ـ آستارا

خبرگزاری فارس: استاندار گیلان از اختصاص 639 میلیون یورو از محل فاینانس به راه‌آهن رشت ـ آستارا خبر داد.

اختصاص 639 میلیون یورو به راه‌آهن رشت ـ آستارا

به گزارش خبرگزاری فارس از تالش، کیهان هاشم‌نیا در مراسم افتتاح هم زمان شش پروژه گازرسانی این شهرستان در مسجد جامع علی‌بن ابیطالب (ع) خاله‌سرا 57 با تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: نظام اسلامی متکی به خداوند و مردم است و اقتدار جمهوری اسلامی ایران با مشارکت مردم در امور توسط مقام معظم رهبری انجام می‌شود.

وی به قابلیت‌های استان گیلان در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به گیلان بی‌توجهی می‌شد و باید از امکانات موجود به نحو شایسته بهره‌برداری شود.

هاشم‌نیا در ادامه ساخت راه‌آهن قزوین – رشت – بندر انزلی- آستارا در توسعه منطقه را بسیار تاثیرگذار خواند و تصریح کرد: تاکنون بالغ بر 430 میلیارد تومان برای راه‌آهن رشت – قزوین هزینه شده است.

استاندار گیلان از پیشرفت فیزیکی 82 درصدی پروژه راه‌آهن رشت – قزوین خبر داد و تصریح کرد: بالغ بر 320 میلیارد تومان برای ساخت راه‌آهن مذکور تامین اعتبار شده است.

وی با اشاره به انعقاد قرارداد ساخت راه‌آهن رشت – بندر انزلی - تالش – آستارا با پیمانکار چینی بیان کرد: تعداد 22 سفیر از کشورهای مختلف درخواست بازدید از ساخت راه‌آهن قزوین – رشت را کردند.

هاشم‌نیا تکمیل راه‌آهن قزوین – رشت – آستارا را موجب تقویت کریدور شرق به غرب از استان گیلان به مازندران عنوان کرد و گفت: مبلغ 150 میلیارد تومان در هفته جاری به پروژه رشت - قزوین اختصاص داده شده است.

استاندار گیلان همچنین از اختصاص 639 میلیون یورو از محل فاینانس به راه‌آهن رشت – آستارا خبر داد و اظهار کرد: پروژه راه‌آهن رشت – قزوین تا پایان خرداد 92 افتتاح می‌شود.

*افتتاح 142 پروژه گازرسانی در گیلان

مدیر عامل شرکت گاز گیلان نیز در مراسم مذکور با اشاره به افتتاح 142 پروژه گازرسانی هم زمان با دهه فجر انقلاب اسلامی در استان، بیان کرد: تعداد 82 روستا با جمعیت 103 هزار نفر در دهه فجر جاری از نعمت گاز برخوردار می‌شوند.

سیدجلال نورموسوی افزود: تعداد 10 هزار و 500 خانوار روستایی در تالش از نعمت گاز برخوردار می‌شوند.

وی گازرسانی به پنج طرح مسکن مهر را از جمله پروژه‌های افتتاحی در دهه فجر امسال عنوان کرد و گفت: 13 ایستگاه گاز هم زمان با دهه فجر جاری در گیلان افتتاح می‌شود.

مدیر عامل شرکت گاز گیلان افتتاح دو واحد سوخت گاز طبیعی و گازرسانی به 40 واحد تولیدی با اعتبار 227 میلیارد ریال از دیگر پروژه‌های افتتاحی این شرکت در دهه فجر انقلاب اسلامی عنوان کرد.

انتهای پیام/84001/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول