اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ثروتی:

20 کیلومتر از راه آهن بجنورد ـ مشهد اجرایی شد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی گفت: عملیات اجرایی 20 کیلومتر از راه آهن بجنورد ـ‌ مشهد در محدوده بجنورد آغاز شده است.

20 کیلومتر از راه آهن بجنورد ـ مشهد اجرایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد،‌ موسی‌الرضا ثروتی ظهر امروز در جمع شماری از مدیران خراسان شمالی با بیان اینکه عملیات اجرایی 20 کیلومتر از راه آهن بجنورد ـ‌ مشهد در محدوده بجنورد آغاز شده است، اظهار کرد: برای تسریع در اجرای این پروژه نیاز به عاملیت یکی از بانک‌ها برای پذیرش ال.سی است.

وی با بیان اینکه آستان قدس با وزارت راه قراردادی را در این زمینه بسته است، افزود: قرارگاه خاتم‌الانبیا به عنوان پیمانکار پروژه هم اکنون در حال اجرای این پروژه است.

به گفته ثروتی، بخشی از این پروژه نیز با مشارکت چینی‌ها به اجرا در خواهد آمد که تأثیر بسزایی در روند شتاب بخشی این پروژه خواهد داشت.

وی از اجرای راه آهن گرگان ـ بجنورد ـ مشهد به عنوان یکی از مهم‌ترین مصوبات سفر دولت به خراسان شمالی برشمرد و افزود: بخش زیادی از این پروژه راه آهن از استان عبور می‌کند.

نماینده مردم شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی همچنین یکی از طرح‌های مورد پیگیری برای این استان را کارخانه تراکتورسازی عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه در گذشته این موضوع به طور جد پیگیری شد، گفت: مسئولان در آن زمان قول تأمین تراکتوری‌های مورد نیاز این استان را متعهد شده و ایجاد این کارخانه به فراموشی سپرده شد.

ثروتی تصریح کرد: با وجود گذشت چندین سال متأسفانه تراکتورهای مورد نیاز این استان نیز تأمین نشده که نیازمند مساعدت بانک‌ها است.

وی با اشاره به ضعف سرمایه‌گذاری در خراسان شمالی، خواستار مشارکت بانک‌ها برای ترغیب و تشویق سرمایه گذاران در استان شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نباید به گونه‌ای عمل شود که سرمایه گذاران رغبتی برای ورود به سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف استان نداشته باشد.

ثروتی با اشاره به ظرفیت‌های بالای خراسان شمالی در بخش‌های مختلف به ویژه صنعت، کشاورزی و گردشگری خاطرنشان کرد: باید مردم خراسان شمالی طعم عدالت را به معنای واقعی با اجرای طرح‌های مختلف توسعه بچشند.

انتهای پیام/63001/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول