اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشکده داروسازی زنجان خبر داد

ثبت 12 اختراع در زمینه نانو در استان زنجان

خبرگزاری فارس: رئیس دانشکده داروسازی زنجان گفت: 12 اختراع در زمینه نانو توسط دانشکده داروسازی زنجان به ثبت رسیده است.

ثبت 12 اختراع در زمینه نانو در استان زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مهرداد حمیدی ظهر امروز در مراسم افتتاح و کلنگ‏زنی پروژه‏های دانشگاه علوم پزشکی اظهار داشت: طی سال گذشته 33.5 میلیارد عدد دارو در کشور به فروش رسیده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد داروهای وارداتی در کشور طی سال گذشته 1.2 میلیارد عدد بوده است، خاطرنشان کرد: در مجموع حجم عملکرد دارویی کشور 4 هزار و 200 میلیارد تومان برآورد شده است.

رئیس دانشکده داروسازی زنجان با بیان اینکه 2 هزار و 700 میلیارد تومان برای تولید داروها صرف شده است، اضافه کرد: یک‌هزار و 500 میلیارد تومان نیز برای واردات داروها هزینه شده است.

*دانشکده داروسازی زنجان جزو سه دانشگاه معتبر پژوهشی

وی با تاکید بر اینکه دانشکده داروسازی زنجان پس از تاسیس گام‏های بسیار بلندی را در حوزه‏های مختلفی برداشته است، تصریح کرد: این دانشگاه در حال حاضر از نظر پژوهشی جزو سه دانشگاه معتبر کشور است.

حمیدی از عرضه نانو داروهای خوراکی خبر داد و یادآور شد: با استفاده از دانش‎های بومی دانشکده داروسازی زنجان اقدام به تولید داروهای نانو می‏کنیم.

وی با اشاره به اینکه وجود دانشکده داروسازی در زنجان یکی از مهم‏ترین مزیت‏های استان به شمار می‏رود، ادامه داد: بر اساس پیش‏‌بینی‏‌ها تولید 150 میلیون عدد انواع قرص نانو و 25 میلیون عدد انواع کپسول شامل نانو دارو ظرفیت اسمی مرکز نانو فناوری دارویی زنجان محسوب می‏شود.

انتهای پیام/73006/ح20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول