اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار قزوین تأکید کرد

ضرورت توجه به مقاوم‌سازی پروژه‌های عمرانی

خبرگزاری فارس: معاون امور عمرانی استاندار قزوین گفت: توجه به مقاوم‌سازی پروژه‌های عمرانی یک امر ضروری است و به هیچ عنوان نباید نادیده گرفته شود.

ضرورت توجه به مقاوم‌سازی پروژه‌های عمرانی

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، منوچهر حبیبی اظهار داشت: معرفی ناظر باید توسط نظام مهندسی انجام گیرد زیرا ناظر بر اساس نوع ساختمان و پروژه معرفی می‌شود و این امر تنها توسط نظام مهندسی جنبه اصولی و قانونی دارد.

وی افزود: حفظ جان مردم در حوزه ساختمان‌سازی برای ما اهمیت زیادی دارد.

این مسئول تصریح کرد: از سوی دفتر فنی استانداری شرایط مقاوم‌سازی، نظارت بر ساخت و سازها اعلام و اطلاع‌رسانی شود تا روند نظارت بر ساخت و سازها بر اساس اصول فنی و قانونی صورت گیرد.

حبیبی در خصوص استانداردسازی آسانسورها خاطرنشان کرد: نصب آسانسور چون موضوع جدیدی است بنابراین آموزش تولید کنندگان آن تاکنون جدی گرفته نشده است در حالی که این امر یک ضرورت است.

معاون امور عمرانی استاندار قزوین ادامه داد: استانداردسازی آسانسورها از سوی نظام مهندسی استان قزوین با یک حساسیت ویژه‌ای در حال پیگیری است.

وی افزود: به لحاظ اینکه جمعیت ما به سوی میان سالی پیش می‌رود نصب آسانسور حتی در ساختمان‌های سه طبقه نیز ضروری است و این امر باید توسط کمیسیون ماده پنج و امور زیربنایی نیز به صورت کارشناسی بررسی شود.

حبیبی اضافه کرد: در ساخت و سازها ما نباید به حداقل‌ها اکتفا کنیم بلکه در نظر ما باید حداکثر باشد و از توان بالای نظام مهندسی استان قزوین باید حداکثر بهره را ببریم و این توان نیز با آموزش‌های به روز باید تقویت شود.

انتهای پیام/77002/ی/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول