اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

مدیرکل نوسازی مدارس استان کردستان خبر داد

مقاوم‌سازی 200 مدرسه در کردستان / بهره‌برداری 63 پروژه آموزشی

خبرگزاری فارس: مدیرکل نوسازی مداری استان کردستان از مقاوم‌سازی و بهسازی 200 مدرسه از سال 85 تاکنون در سطح استان خبر داد.

مقاوم‌سازی 200 مدرسه در کردستان / بهره‌برداری 63 پروژه آموزشی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج علی شیرزادی ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی با بیان اینکه تا قبل از سال 85 در زمینه مقاوم‌سازی و بهسازی در سطح استان اقدامی صورت نگرفته بود، اظهار کرد: از سال 85 تا کنون بیش از 200 مدرسه در سطح استان بهسازی و مقاوم‌سازی شده است.

وی تصریح کرد: کل اعتبارات نوسازی و بازسازی مدارس قدیمی استان در دولت نهم و دهم 278 میلیارد تومان بود که تاکنون 200 میلیارد آن اختصاص یافته است.

مدیرکل نوسازی مداری استان کردستان با بیان اینکه از سال 84 تاکنون بیش از 573 پروژه نوسازی و بازسازی مدارس در سطح استان اجرا شده است، گفت: این تعداد پروژه شامل 262 هزار و 699 کلاس درس و در زیربنایی نزدیک به 367 هزار و 496 مترمربع بوده است.

به گفته شیرزادی، با اجرای این تعداد پروژه در حال حاضر یک‌سوم از کل کلاس‌های مراکز آموزشی استان بهسازی، مقاوم‌سازی و نوسازی شده‌اند.

وی گفت: 70 درصد از مدارس سطح استان از استاندارهای گرمایشی بهره‌مند هستند، و از سال 84 تا کنون بیش از 7 هزار و 799 دستگاه بخاری استاندارد در سطح مدارس استان توزیع شده است.

به گفته مدیرکل نوسازی مداری استان کردستان، در زمینه هوشمندسازی مدارس نیز اقدام‌های بسیار خوبی صورت گرفته و تا کنون بیش از 2 هزار و 300 مدرسه در سطح استان هوشمندسازی شده‌اند.

شیرزادی از وجود نمازخانه در تمام مدارس سطح استان خبر داد و گفت: خوشبختانه بعد از سفر مقام معظم رهبری و همچنین مصوبات سفرهای هیئت دولت اقدام بسیار خوبی در زمینه نوسازی و بهسازی مدارس در سطح استان صورت گرفته است.

وی به ارائه گزارشی در مورد میزان مصوبات سفر مقام معظم رهبری و سفرهای دولت به استان پرداخت و بیان داشت: در سفر مقام معظم رهبری به استان 34 پروژه شامل 189 کلاس درس در زیربنایی بالغ بر 42 هزار و 376 مترمربع تصویب شد.

به گفته مدیرکل نوسازی مدارس استان کردستان، 24 پروژه از 34 پروژه مصوب سفر مقام معظم رهبری در حوزه ساخت و نوسازی مدارس با صرف اعتباری بالغ بر 193 میلیارد ریال بهره‌برداری و 10 پروژه دیگر نیز در حال اجراست.

شیرزادی تصریح کرد: در سفر اول رئیس جمهور به استان 69 کلاس درس در قالب 10 پروژه در زیربنای 27 هزار و 123 مترمربع تصویب که تا کنون 9 پروژه آن بهره‌برداری و یک پروژه باقیمانده نیز در دست اجراست.

وی با بیان اینکه در سفر دوم هیئت دولت به استان 73 پروژه در حوزه نوسازی مدارس استان تصویب شد، گفت: سه پروژه از این تعداد تاکنون به بهره‌برداری رسیده و مابقی نیز در دست اجراست.

مدیرکل نوسازی مداری استان کردستان تصریح کرد: در سفر سوم هیئت دولت به استان نیز 14 پروژه با زیر بنایی بالغ بر 26 هزار و 639 مترمربع تخصیص که تا کنون چهار پروژه آن بهره‌برداری و پنج مصوبه دیگر نیز در حال اجرا است.

بهره‌برداری 63 پروژه آموزشی و پرورشی

شیرزادی به بهره‌برداری از 63 پروژه آموزشی و پرورشی شامل پروژه‌های تخریب بازسازی و مقاوم‌سازی مردمی و مشارکتی همزمان با دهه فجر در استان اشاره کرد و گفت: این تعداد پروژه با صرف اعتباری بالغ بر 84 میلیارد و 820 میلیون ریال اجرا و در سطح استان بهره‌برداری می‌شود.

وی با بیان اینکه این تعداد پروژه در زیر بنای 36 هزار و 343 مترمربع در قالب 314 کلاس احداث شده است، تصریح کرد: 4 پروژه از  این تعداد با مشارکت خیرین مدرسه‌ساز احداث و بهسازی شده است.

انتهای پیام/79002/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول