اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار همدان خبر داد

مقاوم‌سازی 10 هزار واحد مسکونی روستایی در شهرستان همدان

خبرگزاری فارس: فرماندار همدان گفت: در شهرستان همدان تاکنون 10 هزار واحد مسکونی روستایی مقاوم‌سازی شده و تعداد 4 هزار واحد مسکونی باقی‌مانده است.

مقاوم‌سازی 10 هزار واحد مسکونی روستایی در شهرستان همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسن قهرمانی مطلق در آیین افتتاح همزمان 4 هزار و 623 پروژه روستایی در روستای یکانه با بیان اینکه شهرستان همدان طبق آخرین آمار 650 هزار نفر جمعیت دارد، اظهار داشت: 100 هزار نفر از این تعداد در 107 روستای شهرستان سکونت دارند.

وی افزود: در شهرستان همدان 331 کیلومتر راه روستایی وجود دارد که 160 کیلومتر آن قبل از دولت نهم ساخته شده و 161 کیلومتر راه روستایی در شهرستان طی هفت سال گذشته احداث شده و اکنون بیش از 97 درصد جمعیت روستایی شهرستان همدان به راه آسفالت دسترسی دارند.

فرماندار همدان در ادامه به ضریب نفوذ تلفن ثابت و همراه در شهرستان همدان اشاره کرد و یادآور شد: ضریب نفوذ تلفن ثابت روستایی به 37 درصد رسیده و در ارائه خدمات تلفن ثابت در شهرستان هیچ مشکلی نداریم و هرکسی متقاضی باشد انجام می‌دهیم.

وی اضافه کرد: در گذشته سیم کارت‌های تلفن همراه 2 میلیون تومانی ارائه می‌شد که فقط شش درصد روستاهای شهرستان را پوشش می‌دادند، اما امروز نفوذ تلفن همراه در شهرستان به 141 درصد رسیده است.

قهرمانی‌مطلق با بیان اینکه تا سال 84 تعداد 7 هزار و 500 انشعاب گاز روستایی داشتیم، افزود: امروز 14 هزار انشعاب گاز در 77 روستا انجام شده که بیش از 95 درصد جمعیت روستایی شهرستان را شامل می‌شود.

این مسئول در ادامه به دهیاری‌های شهرستان اشاره کرد و گفت: با توجه ویژه دولت به تقویت دهیاری‌ها تعداد آنها در دولت نهم و دهم 61 دهیاری افزایش یافته و دولت تاکنون اعتباری بالغ بر 7 میلیارد تومان به دهیاری‌ها کمک کرده است.

فرماندار همدان اضافه کرد: در بخش بهداشتی درمانی، روستاهای شهرستان دارای 9 باب مرکز بهداشت و 52 خانه بهداشت هستند که یک خانه بهداشت و مرکز بهداشت در دست ساخت است و 100 روستای شهرستان زیر پوشش مراکز بهداشتی و درمانی هستند.

وی با بیان اینکه در شهرستان همدان 22 هزار واحد مسکونی روستایی داریم، افزود: 11 هزار و 400 واحد مسکونی روستایی یعنی 65 درصد غیر مقاوم هستند و تاکنون تعداد 10 هزار واحد مسکونی روستایی مقاوم‌سازی شده است.

قهرمانی‌مطلق اضافه کرد: برای 4 هزار واحد مسکونی باقیمانده در مقاوم‌سازی، هر شخصی متقاضی دریافت تسهیلات با بهره کم بانکی باشد مشکلی نداشته و انجام می‌دهیم.

این مسئول با بیان اینکه در طول هفت سال گذشته 123 مدرسه در شهرستان مقاوم‌سازی و نوسازی شده‌اند، بیان داشت: تعداد 52 مدرسه در دست ساخت است که به ظرفیت مدارس شهرستان افزوده خواهد شد.

فرماندار همدان به سرانه ورزش روستایی شهرستان اشاره کرد و یادآور شد: قبل از دولت نهم سرانه ورزش روستایی کمتر از نیم سانتیمتر بود، اما از مصوبات سفرهای استانی هیئت دولت به استان سرانه ورزش روستایی در شهرستان همدان به 56 سانتیمتر ارتقاء یافته است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر بیش از 72 روستای شهرستان از نعمت آب شرب سالم بهره‌مند هستند که مطلوبیت آب شرب بیش از 97 درصد است.

قهرمانی‌مطلق با بیان اینکه شهرستان همدان با تولید 290 هزار تن سیب زمینی رتبه اول استان را دارد، خاطرنشان کرد: شهرستان همدان در تولید یونجه، سیر و ماهی‌های زینتی رتبه نخست استان را به خود اختصاص داده است.

این مسئول در پایان اذعان داشت: در راستای ایجاد اشتغال و توجه به جوانان بیکار روستایی طرح توسعه کشاورزی زمین، آب و تسهیلات بانکی را با بهره هفت درصد پرداخت می‌کند.

انتهای پیام/89019/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول