اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار قزوین:

اقتصاد مقاومتی برای مسئولان فرهنگ‌سازی شود

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: اقتصاد مقاومتی باید برای مسئولان نظام فرهنگ‌سازی شود تا در راستای این هدف برنامه‌هایشان را برنامه‌ریزی و اجرا کنند.

اقتصاد مقاومتی برای مسئولان فرهنگ‌سازی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، منوچهر حبیبی در همایش آموزشی اقتصاد مقاومتی شوراها، شهرداران و فرمانداران استان قزوین که در سالن اجتماعات مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد، با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی برنامه همه جانبه است، اظهار داشت: آحاد جامعه و مسئولان نظام با تحقق بیانات ولی‌ فقیه و همکاری و وحدت یکدیگر می‌توانند این اقتصاد را در کشور عملیاتی کنند.

این مسئول با اشاره به بیانات رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر اینکه «ایران باید از اقتصاد نفتی رهایی یابد چرا که این اقتصاد جامعه را بی‌نشاط و تنبل بار می‌آورد»، گفت: رها شدن از اقتصاد نفتی و مدیریت در واردات و صادرات از مولفه‌های عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی در کشور است که در این راستا مسئولان نظام توجه بیشتری داشته باشند.

معاون عمرانی استاندار قزوین با بیان اینکه تحقق شعار نه شرقی، نه غربی، استقلال آزادی جمهوری اسلامی ایران و خودکفایی این کشور در زمینه‌های مختلف کشاورزی، علمی، نظامی و اقتصادی از ایده‌ها و آرزوهای امام خمینی (ره) بوده، افزود: تحقق این ایده‌ها در راستای تقویت اقتصاد مقاومتی است و با تحقق آن در کشور می‌توان به رشد و پیشرفت چشم‌گیر اقتصادی در دنیا رسید.

حبیبی با اشاره به اینکه با افزایش و تقویت تولیدات محصولات داخلی و تولید علم و فناوری و تبدیل آن به تکنولوژی می‌توان مهم‌ترین نیازهای کشور را تامین کرد، ادامه داد: با اقدام این عمل توسعه اقتصادی کشور دو چندان ارتقا می‌یابد و با تحقق آن می‌توان به راحتی نیازهای مردم را تأمین کرد.

این مسئول با بیان اینکه با تولید کالاهای با کیفیت در ایران مردم از خرید کالاهای خارجی خودداری می‌کنند و بیشترین خریدهایشان را منحصر به کالاهای داخلی می‌کنند،‌ یادآور شد: مسئولان و مدیران نظام با آگاهی، بصیرت و تلاش مضاعفی برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی از جمله افزایش تولید وارد کار شوند.

وی با بیان اینکه دشمنان اسلام بعد از پیروزی انقلاب اسلامی فتنه‌ها و توطئه‌های بسیاری را علیه ایران طراحی کرده‌اند، ابراز داشت: این دشمنان از پنج سال گذشته فشارهای اقتصادی را علیه کشور آغاز کرده‌اند و اکنون این فشارها ارتقا یافته که بر این اساس مسئولان نظام باید با برنامه‌ریزی دقیق در وظایفشان آنان را در این جنگ شکست دهند.

معاون عمرانی استاندار قزوین با اشاره به اینکه رهبر فرزانه انقلاب نیز قبل از طراحی جنگ اقتصادی دشمنان علیه ایران هشدارهای لازم را به طور مداوم به مسئولان نظام و مردم می‌دادند، عنوان کرد: نام‌گذاری‌های هر سال که توسط مقام معظم رهبری در راستای بهبود وضعیت اقتصادی در کشور صورت گرفته از جمله راهکارهای مقابله با این جنگ بوده که باید مسئولان نظام به این نام‌گذاری‌ها توجه بیشتری کنند.

حبیبی با بیان اینکه رهبر فرزانه انقلاب برای مقابله با جنگ اقتصادی راهکارهای مؤثری را تدوین کرده‌اند، گفت: راهبرد کنترل، مهار، کم اثر کردن و بی اثر کردن تحریم‌ها مهم‌ترین راهبردهای مبارزه با این جنگ است که با تحقق این اهداف می‌توان در برابر دشمنان اسلام به پیروزی رسید.

این مسئول با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «اگر از ارزش‌های دینی غفلت کنیم دچار خسران می‌شویم و در این مسیر امکان بازگشت وجود ندارد و در این راستا دچار خسران آخرت نیز می‌شویم»، اضافه کرد: جنگ نظامی دشمنان اسلام علیه ایران پایان یافته و اکنون جنگ اقتصادی آغاز شده به طوری که دشمنان اسلام این کشور را حتی در تأمین غذا و دارو نیز تحریم کرده‌اند، بر این اساس باید مسئولان نظام در این جنگ کوتاهی نکنند.

پیروی مسئولان نظام از ولی‌فقیه

معاون عمرانی استاندار قزوین با بیان اینکه باید مسئولان نظام با بصیرت و آگاهی بیشتری برنامه‌هایشان را برنامه‌ریزی و اجرا کنند، اضافه کرد: توجه این مسئولان و آحاد جامعه به بیانات رهبر فرزانه انقلاب می‌تواند نقشه‌های شوم سران کشورهای استکبار جهانی را خنثی کند.

وی با اشاره به اینکه مسئولان برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تدوین کرده‌اند، متذکر شد: قانون‌گذاری، امنیت و اجرا از مهم‌ترین مؤلفه‌هایی است که باید آنان در این برنامه‌ها در نظر بگیرند تا در مقابله با جنگ اقتصادی دشمنان اسلام به پیروزی برسند.

این مسئول ایام دهه‌ فجر را به آحاد جامعه تبریک گفت و اذعان داشت: انقلاب اسلامی ایران به رهبری مقتدرانه امام خمینی (ره) به پیروزی رسیده و تاکنون با بصیرت و بینش مقام معظم رهبری و وحدت مردم این کشور تداوم یافته است.

معاون عمرانی استاندار قزوین اذعان داشت: باید دستاوردهای انقلاب اسلامی در زمینه‌های مختلف فرهنگی، نظامی، اجتماعی و علمی به اقشار مختلف جامعه بیان شود تا آنان با این دستاوردها بیشتر آشنا شوند.

انتهای پیام/77009/ن40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول