اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان خبر داد

مقاوم‌سازی 61 هزار واحد مسکونی روستایی در همدان

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان گفت: در استان همدان تاکنون تعداد 61 هزار واحد مسکونی روستایی مقاوم‌سازی شده است.

مقاوم‌سازی 61 هزار واحد مسکونی روستایی در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسن ظفری در آیین افتتاح هم‌زمان 4 هزار و 623 پروژه روستایی استان در روستای یکانه با بیان اینکه استان همدان دارای هزار و 70 روستا است، اظهار داشت: در تمام روستاهای استان همدان طرح هادی تعریف شده و این طرح در استان به عنوان سند راهبردی مطرح است.

این مسئول افزود: در کشور 38 هزار روستای بالای 20 خانوار وجود دارد که 61 درصد آنها دارای طرح هادی هستند، اما 100 درصد روستاهای استان طرح هادی دارند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان در ادامه تصریح کرد: در کشور در 12 هزار و 700 روستا طرح هادی شروع شده با شاخص 38 درصدی و در استان تاکنون 415 عملیات اجرایی طرح هادی آغاز شده است.

وی اضافه کرد: سند دار شدن واحدهای مسکونی از برنامه دوم توسعه کشور آغاز شده و تاکنون در کشور 2 میلیون و 700 هزار سند مالکیت مسکن روستایی صادر شده است.

ظفری خاطرنشان کرد: در استان همدان 781 روستا دارای نقشه ثبتی هستند و تا امروز 125 هزار سند مسکن روستایی صادر شده است.

این مسئول با بیان اینکه در کشور کار مقاوم‌سازی یک میلیون و 280 هزار واحد مسکونی روستایی با شاخص 53 درصدی به اتمام رسیده و در استان همدان امروز 61 هزارمین واحد مسکونی کم دوام و بی‌دوام که مقاوم‌سازی شده با شاخص 65 درصدی به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در ادامه با بیان اینکه تاکنون 750 میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای مقاوم‌سازی در استان پرداخت شده، افزود: تاکنون 83 هزار متقاضی دریافت تسهیلات مقاوم‌سازی به بانک‌های عامل معرفی شدند و تعداد 72 هزار نفر موفق به عقد قرارداد شدند.

وی در پایان اذعان داشت: در حال حاضر 61 هزار واحد مسکونی روستایی در استان همدان مقاوم‌سازی شده است.

انتهای پیام/89019/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول