اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل:

املاک 327 روستا سند‌دار شدند / پرداخت تسهیلات مقاوم‌سازی با کارمزد 5 درصد

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: اراضی 327 روستای استان اردبیل سنددار شده و ادامه این کار را شاهد هستیم.

املاک 327 روستا سند‌دار شدند / پرداخت تسهیلات مقاوم‌سازی با کارمزد 5 درصد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد حاج‌علیزاده صبح امروز در مراسم بهر‌ه‌برداری از چند واحد بهسازی و مقاوم‌سازی شده روستایی اردبیل اظهار داشت: بر اساس برنامه دوم، سوم و چهارم توسعه صدور اسناد مالکیت روستایی در اولویت قرار گرفته و اخیراً نیز صدور این اسناد را در شهرهای زیر 25 هزار نفر به بنیاد مسکن محول کرده‌اند.

وی با بیان اینکه تاکنون 85 هزار جلد سند مالکیت روستایی صادر شده است، گفت: این اسناد برای اهالی 327 روستا صادر شده و همچنان این رویه ادامه دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل تاکید کرد: در صدور اسناد شهرهای زیر 25 هزار نفر نیز بیش از 8 هزار پرونده در دست بررسی است که امیدواریم مراحل صدور اسناد آن نیز مطلوب و شایسته فراهم آید.

حاج‌علیزاده در خصوص بهسازی و مقاوم‌سازی مساکن روستایی نیز ابراز داشت: در این امر در شش سال گذشته انقلابی عظیم به پا شده و همچنان دولت مصمم است با کارمزد پنج درصد این تسهیلات را پرداخت کند.

جمعیت روستایی اردبیل 6 درصد از میانگین کشوری بالاتر است

این مسئول ادامه داد: بر اساس سرشماری سال 90، 36 درصد جمعیت استان در روستاها سکونت دارند که این رقم شش درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل تصریح کرد:‌ از سال 84 تا سال 90 سهمیه استان در بهسازی و مقاوم‌‌سازی مساکن روستایی 54 هزار و 809 واحد بوده که 100 درصد پرونده‌ها در این فاصله زمانی تشکیل شده است.

حاج‌علیزاده افزود: 100 درصد پرونده‌های تشکیل شده به بانک‌های عامل معرفی شده و 91 درصد از این متقاضیان اقداماتشان به انعقاد قرارداد منجر شده است.

وی با اعلام اینکه 75 درصد در حدود 40 هزار و 900 واحد پایان کار دریافت کرده‌اند، یادآور شد:‌ تسهیلات پرداختی همچنان با کارمزد پنج درصد پرداخت می‌شود، به طوری که در این شش سال بالغ بر 450 میلیارد تومان تسهیلات بانکی به غیر از آورده اشخاص به متقاضیان مقاوم‌سازی و بهسازی مسکن پرداخت شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل خاطرنشان کرد: سهمیه ابلاغی 91 نیز 8 هزار واحد بوده که ما در مرحله توزیع قرار داریم، در حالی که سهمیه سال 90 نیز 6 هزار و 496 واحد بوده که بخش عمده‌ای از آنها به مرحله انعقاد قرارداد و پرداخت تسهیلات رسیده است.

حاج‌علیزاده در خصوص آخرین وضعیت مسکن شهری و مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر نیز گفت: سهمیه دو سال اخیر ما 6 هزار و 500 واحد بوده که 6 هزار و 419 پرونده به بانک‌ها معرفی شده و همچنان صدور پروانه ساختمانی و انعقاد قرارداد با بانک‌ها ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در پایان سخنان خود اذعان داشت: از این تعداد 3 هزار و 362 واحد پایان کار دریافت کرده‌اند به طوری که ما در رتبه‌بندی مسکن شهری و مهر در بین استان‌های هم‌سطح رتبه چهارم و در بین 31 استان نیز رتبه ششم را داریم.

انتهای پیام/62005/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول