اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار زنجان:

احداث هر 50 مترمربع مسکن مهر یک نفر را شاغل می‌کند

خبرگزاری فارس: معاون امور عمرانی استاندار زنجان گفت: به ازای هر 50 مترمربع احداث مسکن مهر یک نفر در کشور شاغل می‌شود.

احداث هر 50 مترمربع مسکن مهر یک نفر را شاغل می‌کند

علی‌اکبر کریمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: میزان اشتغالزایی در فعالیت‌ها و پروژه‌های عمرانی از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی با بیان اینکه میزان اشتغالزایی طرح‌های عمرانی کمتر از بخش‌های کشاورزی و خدمات مورد توجه قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: نوع اشتغال در فعالیت‌های پیمانکاری از سرعت بالایی برخوردار است.

*اشتغال مسکن مهر بالا است

معاون امور عمرانی استاندار زنجان از ایجاد زمینه اشتغال در مسکن مهر خبر داد و افزود: با آغاز فعالیت‌های مسکن مهر در کشور بسیاری از افراد بیکار جامعه دارای شغل شده‌اند.

وی میزان اشتغالزایی مسکن مهر را بالا عنوان کرد و افزود: یکی از عوامل کاهش‌دهنده نرخ بیکاری ایجاد اشتغال از سوی مسکن مهر است.

کریمی با بیان اینکه توجه به حوزه‌های عمرانی و پیمانکاری می‌تواند در افزایش راندمان اشتغال مثمر ثمر باشد، افزود: باید از حداکثر ظرفیت‌های قانونی برای تسریع در امور پیمانی استفاده کرد.

وی اخذ وام و فروش اموال مازاد دستگاه‌های دولتی به پیمانکاران را از راه‌حل‌های دریافت مطالبات پیمانکاران از دستگاه‌های اجرایی برشمرد و گفت: در شهرداری نیز زمینه‌های کاری بالایی برای پیمانکاران وجود دارد.

*آماده بودن 50 میلیارد تومان طرح عمرانی در زنجان

معاون امور عمرانی استاندار زنجان از آماده بودن 50 میلیارد تومان فعالیت عمرانی در استان زنجان خبر داد و افزود: در صورت همکاری پیمانکاران این پروژه در اختیار این افراد قرار می‌گیرد.

وی بر لزوم حل مشکلات مالی پیمانکاران تاکید کرد و گفت: باید ظرفیت‌های خارجی نیز برای همکاری پیمانکاران فراهم شود.

کریمی صدور خدمات فنی و مهندسی پیمانکاران را از راهکارهای مناسب برای کمک به پیمانکاران عنوان کرد و گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود در این زمینه پیمانکاران آماده صدور خدمات خود هستند.

وی بر ضرورت توجه به فعالیت‌های عمرانی و پیمانکاری در ستاد سرمایه‌گذاری تاکید کرد و یادآور شد: در توزیع تسهیلات بانکی نیز ضروری است فایلی برای پیمانکاران در نظر گرفته شود تا این قشر از تسهیلات لازم استفاده کنند.

*واگذاری تشخیص صلاحیت شرکت‌های پیمانکاری به انجمن آبادگران

معاون امور عمرانی استاندار زنجان از واگذاری فرآیند تشخیص صلاحیت شرکت‌های پیمانکاری به انجمن آبادگران استان زنجان خبر داد و یادآور شد: برون‌سپاری خدمات دولتی از این طریق ممکن می‌شود.

وی با بیان اینکه سامانه تشخیص صلاحیت به صورت شفاف آخرین وضعیت شرکت‌های پیمانکاری را ارائه می‌کند، تصریح کرد: هر پرونده مطرح شده در این سامانه درج و بررسی می‌شود.

کریمی با اشاره به اینکه در استان زنجان تنها سه شرکت دارای رتبه یک در زمینه پیمانکاری هستند، افزود: ضروری است شرکت‌های مختلف برای اخذ پروژه‌های مهم استان نسبت به ارتقای رتبه خود اقدام کنند.

انتهای پیام/73003/ر30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول