اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران:

پروژه‌های مسکن مهر مازندران مجهز به کتابخانه‌های عمومی شدند

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مازندران گفت: پروژه‌های مسکن مهر مازندران مجهز به کتابخانه‌های عمومی شدند.

پروژه‌های مسکن مهر مازندران مجهز به کتابخانه‌های عمومی شدند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از ساری، محمداسماعیل امامزاده عصر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی که در استانداری مازندران برگزار شد با تاکید بر اینکه جلسات انجمن استان باید به سمت کیفی بودن پیش رود، اظهار داشت: مازندران در تشکیل جلسات انجمن رتبه نخست کشوری را کسب کرد اما در بخش کیفی این جلسات نسبت به مولفه‌های مختلف در مقیاس کشوری رضایت‌بخش نیست.

وی افزود: مازندران در تشکیل جلسات انجمن بخش‌ها و شهرها با مشکل مواجه است و به لحاظ رتبه‌بندی استانی در این حوزه رتبه 19 را به خود اختصاص داده است.

این مسئول با اشاره به اینکه جلسه انجمن و کمیته سند مطالعه مفید با هم ادغام شده است، تصریح کرد: در جلسه سند نهضت مطالعه مازندران رتبه خوبی ندارد.

وی در گزارشی شاخص‌های رتبه‌بندی مازندران را با سایر استان‌ها مقایسه کرد و گفت: مازندران در شاخص‌های کتابخانه‌های عمومی و مشارکتی کشور رتبه 11، در تعداد صندلی‌ها رتبه 9، در تعداد رایانه‌ها، تعداد اعضا و نیز در بخش منابع با یک میلیون و 221 هزار جلد رتبه هشتم را در کتابخانه‌های عمومی و مشارکتی دارد.

امام‌زاده افزود: کتابخانه‌های عمومی  مازندران در بخش مراجعه رتبه ششم و در بخش امانت کتاب نیز رتبه پنجم را با سرجمع یک میلیون و 448 هزار و 955 جلد کتاب به خود اختصاص داده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مازندران با تاکید بر اینکه نهاد کتابخانه‌های عمومی فراتر از فعالیت‌های ذاتی خود در بخش فرهنگی گام بر می‌دارند، اظهار داشت: سه هزار و 610 برنامه فرهنگی در سال جاری انجام شد نشان می‌دهد کتابخانه‌ها بیش از فعالیت‌های سنتی تلاش می‌کنند.

وی به احداث کتابخانه‌های عمومی در پروژه‌های مسکن مهر مازندران اشاره کرد و گفت: پروژه‌های مسکن مهر مجهز به کتابخانه‌های عمومی شدند.

امام‌زاده با اشاره به اینکه برای ترویج کتابخوانی، کتابخانه‌های پستی در مازندران به صورت نوین شروع به فعالیت کرده است، بیان داشت: در فرایند اجرای طرح کتابخانه پستی باید از ظرفیت‌های اداره پست استفاده شود.

این مسئول در بخشی از سخنانش به شناسایی آسیب‌هایی که سبب کیفی نبودن جلسات انجمن کتابخانه‌های استان شده است اشاره کرد و گفت: حضور نیافتن مدیران دستگاه‌های اجرایی در جلسه انجمن کتابخانه‌های استان مهم‌ترین عاملی است که خروجی جلسات دارای کیفیت مطلوب نیست.

وی مزایای کتابخانه ثابت را در مقابل کتابخانه‌های سیار بیشتر و جامع‌تر عنوان کرد و ادامه داد: کتابخانه‌های ثابت برای جمعیت یک‌هزار و 500 نفر در نظر گرفته می‌شود.

امام زاده گفت: مازندران بیش از 180 روستای بیش از یک‌هزار تا یک‌هزار و 500 نفره است که برای هر هشت روستا یک کتابخانه سیار در نظر گرفته شد که سرجمع ما نیازمند 23 کتابخانه سیار برای روستاهای مازندران هستیم.

وی با بیان اینکه طرح کتابخانه سیار از ابتدای سال 92 در مازندران آغاز می‌شود، بیان داشت: شهرداری ساری اتوبوسی را برای کتابخانه سیار به امور کتابخانه‌های مرکز مازندران اختصاص داده است.

انتهای پیام/86006/ت30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول