اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان رضوی در شورای مسکن مطرح کرد

پیشرفت فیزیکی 71 درصدی مسکن مهر در خراسان رضوی

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان رضوی گفت: خراسان‌رضوی در مسکن مهر شاهد پ‍یشرفت 71 درصدی بوده و تا پایان سال جاری 50 هزار واحد مسکن مهر به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

پیشرفت فیزیکی 71 درصدی مسکن مهر در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدحسین فروزانمهر صبح امروز در جلسه شورای مسکن در محل استانداری خراسان‌رضوی اظهار کرد: رتبه خراسان‌رضوی در حوزه مسکن مهر از 30 به 18 رسیده است.

وی افزود: اگرچه این رقم نشان‌دهنده پیشرفت و ترقی است، اما حقیقت این است که برای رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی داشته که با همت مضاعف امکان‌پذیر است.

فروزانمهر با بیان اینکه باید تکالیف خود را در حوزه مسکن به درستی و با جدیت پیگیری کنیم، خاطر نشان کرد: بیشترین انتظارات مردم در حال حاضر در حوزه مسکن مهر بوده و برای به سر منزل مقصود رساندن و خدمت به مردم باید بخش‌های مرتبط به طور جدی پای کار بیایند.

وی تصریح کرد: رسیدگی به مسکن مهر در بازه زمانی منطقی خواسته رئیس جمهور است و عزم‌ها برای اتمام و تحویل مسکن مهر جزم شده است.

استاندار خراسان‌رضوی با تاکید بر اینکه تا پایان سال جاری، 50 هزار واحد مسکن مهر تحویل متقاضیان می‌شود، یادآور شد: هم‌چنین تا پایان نیمه نخست سال 92 نیز باید به تمام متقاضیان مسکن تحویل داده شود.

فروزانمهر ادامه داد: بر اساس آخرین جدول پیشرفت فیزیکی مسکن مهر باید موانع و مشکلات را شناسایی کرده و با ریشه‌یابی صحیح مسیر سرعت در توسعه مسکن مهر را تسهیل کنیم.

وی با اشاره به اینکه از میانگین 81 درصدی تسهیلات در مسکن فاصله داریم، گفت: باید به این مسئله توجه شود که در حال حاضر در خراسان‌رضوی 76 درصد پول و نقدینگی موجود بوده و می‌توان به صراحت گفت که از نظر تسهیلات مانعی وجود ندارد.

استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: مهم‌ترین مسئله در این مورد نحوه مدیریت صحیح برای جذب نقدینگی است، امروز باید روند مسکن مهر در شیب تندتر و با سرعت بیشتر حرکت کند.

فروزانمهر از پیشرفت فیزیکی 71 درصدی مسکن مهر در خراسان‌رضوی یاد کرد و اذعان داشت: اگرچه مسکن مهر در استان از 42 درصد پیشرفت فیزیکی به 71 درصد رسیده، اما نباید به همین مقدار بسنده کرد و همگام با سرعت بیشتر و ارتقای کیفی مراتب تکمیل مسکن مهر را در زمان کوتاه‌تر انجام دهیم.

وی تاکید کرد: دستگاه‌ها و بخش‌های مرتبط با مسکن مهر با دقت نظر بیشتر کار کنند و نباید مواردی چون کمبود نقدینگی و دیگر موانع سبب شود از اصول فنی و کار استاندارد شده فاصله بگیریم.

استاندار خراسان‌رضوی با اظهار امیدواری از دستاوردهای خودکفایی در عصر اقتصاد مقاومتی گفت: آنچه مسلم است فضای حساس و ویژه کشور در حال حاضر است، در شرایط خاص منطقه‌ای نمی‌توان روند عادی و رفتار طبیعی داشت و باید تلاش‌ها برای گذار از تنگناهای اقتصادی مضاعف شود.

فروزانمهر از دستگاه‌ها و بخش‌های مرتبط با مسکن مهر خواستار تسهیل در فرآیند اداری و بروکراسی شد و افزود: برای سرعت‌بخشی به تکمیل مسکن مهر باید از اتلاف وقت جلوگیری کرد و نظام اداری و بروکراسی از مواردی است که سبب پیچیدگی در روند و تاخیر در پیشرفت می‌شود.

وی یادآور شد: تعاونی‌هایی که پیشرفت بالای 80 درصد دارند اطلاعات خود را در سامانه به طور کامل وارد کنند تا مراحل خرید انشعابات انجام گیرد.

استاندار خراسان‌رضوی خاطر نشان کرد: کنترل قیمت و واگذاری مسکن در شهرهای بالغ بر 25 هزار نفر توسط اداره راه و شهرسازی و در شهرهای کمتر از 25 هزار نفر بوسیله بنیاد مسکن پیگیری می‌شود.

انتهای پ‍یام/70023/ب40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول