اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس نظام مهندسی استان اردبیل:

14 هزار بازدید فنی از ساخت و سازهای اردبیل / تخفیف میلیاردی در مسکن مهر

خبرگزاری فارس: رئیس نظام مهندسی استان اردبیل گفت: از ابتدای امسال تاکنون به همت مهندسان ساختمان استان اردبیل 14 هزار بازدید فنی از واحدهای مسکونی و ساخت و سازهای صورت گرفته انجام شده است.

14 هزار بازدید فنی از ساخت و سازهای اردبیل / تخفیف میلیاردی در مسکن مهر

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرید صالحی پیش از خطبه‌های نماز جمعه و در آستانه روز مهندس اظهار داشت: سالروز میلاد بزرگ دانشمند ایران خواجه نصیر‌الدین طوسی را گرامی می‌داریم که بنیانگذار دانش مهندسی بوده و به همین مناسبت فردا همزمان با روز مهندس برنامه‌های متنوعی در تجلیل از مهندسان پر‌ تلاش استان در شهر اردبیل برگزار می‌شود.

وی به زلزله‌خیز بودن کشورمان و استان اردبیل اشاره کرد و یادآور شد: هدف اصلی ما در چنین شرایطی ارتقای اجرای کیفی پروژه‌ها و همچنین توجه به توصیه‌های نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خصوص ساخت و ساز منطبق بر فرهنگ این شهر و دیار است.

رئیس نظام مهندسی استان اردبیل خاطرنشان کرد: به دنبال فرمایش مقام معظم رهبری در تعریف سبک جدید زندگی مسئولیتی سنگین بر عهده جامعه مهندسی گذاشته شده تا متعهدانه در این حوزه وظایف خود را انجام دهند تا ضمن جلوگیری از ساخت و سازهای غیر‌فنی و غیر‌اصولی به ساخت و سازهای مقاوم، زیبا و متناسب با معماری اسلامی – ایرانی همت کنیم.

صالحی گفت: باید شهری را بسازیم که عشق و ارادت این ملت به مکتب اهل بیت به ویژه امام حسین (ع) و ابوالفضل العباس (ع) در زیباسازی‌ها و نماسازی‌ها متبلور شده تا مسافران و گردشگران با ورود به این شهر از عطر معنوی و ارزشی آن بهره بگیرند.

این مسئول یکی دیگر از اصول تاکید شده را رعایت اصل صرفه‌جویی در مصرف انرژی با بهره‌گیری از سیاست اقتصاد مقاومتی و توجه به انرژی‌های نو اعلام کرد و ابراز داشت: متخصصان کشورمان توان این کار را دارند که در مسیر اقتصاد مقاومتی در ساخت و سازها به گونه‌ای طراحی کنند تا مصرف کم انرژی را شاهد باشیم.

رئیس نظام مهندسی استان اردبیل افزود: در گازرسانی واحدهایی که بر اساس نظارت‌های مهندسان و متخصصان لوله‌کشی و کارهای تاسیساتی انجام شده با کمترین تلفات و آسیب‌ها روبرو هستیم و در مقابل در واحدهایی که توجهی به مقررات ملی در حوزه ایمن‌سازی انجام نشده آسیب‌ها دامنه‌دارتر است.

خدمات رایگان برای ساخت و ساز مساجد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صالحی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: جامعه مهندسی استان در ساخت و سازهای مساجد خدمات رایگان ارائه کرده و در مسکن مهر نیز میلیارد‌ها تومان تخفیف در ارائه خدمات فنی و مهندسی را ارائه کرده است که در کنار آنها ما تخفیفات ویژه‌ای را نیز به ساخت و سازهای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی داده‌ایم.

وی ادامه داد: نظارت‌هایی که در طول سال از واحدها انجام می‌شود منجر به صدور شناسنامه‌های فنی از سوی این سازمان می‌شود که از ابتدای امسال شاهد حضور بیش از 5 هزار و 500 شناسنامه فنی بوده‌ایم.

رئیس نظام مهندسی استان اردبیل به نمازگزاران اطمینان داد که بیش از 90 درصد سازه‌های مسکن مهر مقاومت و مطلوبیت لازم را دارد و در این زمینه نباید هموطنان نگرانی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صالحی در پایان سخنان خود بیان داشت: اگر چه در 10 سال گذشته اغلب ساخت و سازها سنتی بوده است اما امروز تمام ساخت و سازها بر اساس علم نوین صورت گرفته و شاهد رعایت نکات فنی در این زمینه بودیم.

انتهای پیام/62001/ی30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول