اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مشگین‌شهر:

جایگاه علمی حضرت معصومه (س) بنی عباس را به واهمه انداخته بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان مشگین‌شهر گفت: جایگاه علمی کریمه اهل بیت حضرت معصومه (س) با رفعت و درجه‌ای بالاتر حاکمان ظالم دستگاه بنی‌ عباس را به هراس و دلهره انداخته بود.

جایگاه علمی حضرت معصومه (س) بنی عباس را به واهمه انداخته بود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام غلامرضا باوقار ظهر امروز در نشست با جمعی از بانوان جامعه بسیجی اردبیل با اشاره به سالروز وفات حضرت معصومه (س) به برجستگی‌های این بانوی بزرگ اشاره کرد و اظهار داشت: از سه امام بزرگوار حدیثی است که هر کس عارفانه و آگاهانه به زیارت حضرت معصومه (س) در قم بشتابد، بهشت بر او واجب می‌شود.

امام جمعه شهرستان مشگین‌شهر گفت: آن حضرت در سن 27 سالگی به دنبال بیماری که بعد از کشتار یاران و اصحاب‌اش در منطقه ساوه رخ داد، وفات کرد در حالی که در دوران خفقان دولت عباسی سعی کرد همچون مادرش حضرت زهرا (س) ولایت‌مداری خود را حفظ کند.

باوقار افزود: آن حضرت پرچم ولایت را بر افراشت و با حمایت همه جانبه از امام رضا (ع) کوشید به سمت خراسان و مرو حرکت کند، اما در شهر ساوه مورد حمله دسیسه‌چینان بنی عباس قرار گرفت و با کشته شدن 60 نفر از همراهان آن بانوی بزرگ به قم انتقال داده شد و بعد از 17 روز به دلیل بیماری دار فانی را وداع گفت.

وی به جایگاه علمی حضرت معصومه (س) اشاره کرد و بیان داشت: این جایگاه آن هم در سن 27 سالگی نشان از عظمت واقعی آن بانوی بزرگ بود، به طوری که مرجعیت علمی آن حضرت سبب شد تا حضرت معصومه (س) ظالمان روزگار خود به ویژه بنی عباس را به دلهره بیندازد.

امام جمعه شهرستان مشگین‌شهر ویژگی دیگر آن حضرت را عبادت، نیایش و شب‌زنده‌داری‌ها توصیف کرد و یادآور شد: اگر آن حضرت در حیات خود ازدواج نکرد، به دلیل آن بود که همسری لایق و شایسته برای او وجود نداشت و آن حضرت به دلیل معصومیتی که در شخصیت متعالی‌اش بود از کرامات بسیار فراوان نیز برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، باوقار در پایان سخنان خود با یادآوری اینکه آن حضرت در کنار برجستگی‌های فراوان خود از عفت و حجاب ممتاز نیز برخوردار بوده است،  تصریح کرد: حضرت معصومه (س) آنقدر حریم‌دار اسلام و اندیشه‌های نورانی این مکتب الهی بود که لقب معصومه به او دادند تا شایستگی‌ها به خوبی نمایان شود.

انتهای پیام/62003/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول