اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت اداره قرآن و عترت آموزش و پرورش استان قم صورت می‌گیرد

آشنایی دانش‌آموزان قمی با زیارت‌نامه حضرت معصومه(س)

خبرگزاری فارس: رئیس اداره قرآن و عترت آموزش و پرورش استان قم گفت: به مناسبت دهه معصومیه دانش‌آموزان قمی با زیارت‌نامه حضرت معصومه(س) آشنا می‌شوند.

آشنایی دانش‌آموزان قمی با زیارت‌نامه حضرت معصومه(س)

جلال خدامحمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به برنامه‌های دهه معصومیه در آموزش و پرورش استان قم اظهار داشت: به این مناسبت مسابقات حفظ زیارت‌نامه حضرت معصومه(س) در مدارس استان قم اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: برای این کار زیارت‌نامه حضرت معصومه(س) بر اساس محتوا به پنج قسمت تقسیم شده و هر بخش به صورت قابل فهم توسط مربیان پرورشی برای دانش‌آموزان بازگو می‌شود.

رئیس اداره قرآن و عترت آموزش و پرورش استان قم با اشاره به اینکه برای این زیارت‌نامه جزواتی تهیه شده است خاطرنشان کرد: این جزوات در میان دانش‌آموزان و فرهنگیان در تمام مدارس استان قم توزیع شده است.

وی اظهار داشت: دانش‌آموزان برای حفظ این زیارت‌نامه یک هفته فرصت داشته‌اند و تمام کسانی که موفق به این کار شوند، تجلیل خواهند شد.

خدامحمدی با اشاره به محتوای زیارت‌نامه حضرت معصومه(س) بیان کرد: قسمت نخست این زیارت‌نامه سلام بر شش پیامبر است و در قسمت دوم چهارده معصوم(ع) مطرح می‌شوند.

وی گفت: یک قسمت این زیارت‌نامه نیز به ابعاد وجودی حضرت معصومه(س) می‌پردازد و در فراز چهارم  صحبت از موقعیت شهر قم و برجستگی‌های این شهر به میان می‌آید.

رئیس اداره قرآن و عترت آموزش و پرورش استان قم  ادامه داد: قسمت پایانی این زیارت‌نامه نیز به مناجات با خداوند اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اهداف این طرح افزود: در این طرح تلاش می‌کنیم دانش‌آموزان و فرهنگیان استان قم با زیارت‌نامه حضرت معصومه(س) انس گرفته و با جایگاه این بانوی بزرگوار آشنا شوند.

خدامحمدی ابراز داشت: روز پنجشنبه نیز که با وفات این بانوی بزرگوار مصادف است، راهپیمایی دانش‌آموزان قمی از مسجد امام حسن عسکری(ع) به سوی حرم حضرت معصومه(س) برگزار خواهد شد.

رئیس اداره قرآن و عترت آموزش و پرورش استان قم عنوان کرد: برنامه دیگری که مخصوص حافظان این زیارت‌نامه برگزار می‌شود، همایش بزرگی در حرم حضرت معصومه(س) در راستای تکریم شأن این بانوی بزرگوار است.

وی گفت: در این همایش که نزدیک به 2 هزار نفر از دانش‌آموزان حضور خواهند داشت، زیارت‌نامه حضرت معصومه(س) هم‌خوانی می‌شود.

انتهای پیام/ 78006/ج20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول