اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت ارومیه:

جایگاه حضرت فاطمه معصومه (س) بیشتر از این تبیین شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت ارومیه گفت: جایگاه حضرت فاطمه معصومه (س) بیشتر از این برای جوانان تبیین شود.

جایگاه حضرت فاطمه معصومه (س) بیشتر از این تبیین شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، کاظم سلامتی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مصلی بزرگ ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: نیازهای اساسی انسان از جمله معیشت و کسب روزی باید از روش‌های حلال تأمین شود.

وی با بیان اینکه نفس اماره در هر زمان انسان را به سوی انجام اعمال زشت و قبیح هدایت می‌کند، تصریح کرد: کسانی که به هوای نفس خود گرفتار می‌شوند شأن و منزلت خود را در حد یک حیوان چهارپا تنزل می‌دهند.

سلامتی به وجود عقل و شهوت در انسان اشاره کرد و گفت: اگر انسان عقل را به شهوت ترجیح دهد و در تمام تصمیم‌گیری‌های خود عقل را سرلوحه خود قرار دهد شأن او از ملائک هم بالاتر می‌رود.

امام جمعه موقت ارومیه با اشاره به سال روز قیام مردم تبریز، اذعان داشت: در این روز با وجود ممانعت‌های بسیار از طرف رئیس شهربانی تبریز برای جلوگیری از تجمع، مردم مقابل مسجد قزل‌لار تجمع کردند و اعتراض شدت گرفت.

وی به سالروز ولادت امام حسن عسگری (ع) اشاره کرد و افزود: امام حسن عسگری (ع) 28 سال عمر کرد و در این مدت با سه تن از خلفا مواجه بود.

سلامتی با اشاره به وجود حصر و محدودیت‌های بسیار برای امام یازدهم، خاطر نشان کرد: یکی از دلایل این محدودیت اطلاع از به دنیا آمدن امام زمان (عج) بود که جهان را پر از عدل می‌کند.

امام جمعه موقت ارومیه ادامه داد: هفته آینده سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) است و این بانوی بزرگوار دارای جایگاه و منزلت بالایی در میان شیعیان است.

انتهای پیام/61010/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول