اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با صدور پیامی از سوی آیت‌الله صافی گلپایگانی

همایش حضرت معصومه(س) در هرمزگان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مشاور امور روحانیون استاندار هرمزگان از برگزاری همایش حضرت معصومه(سلام الله علیها) با پیام حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی در این استان خبر داد.

همایش حضرت معصومه(س) در هرمزگان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی لبخندان امروز در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) شرایط فرهنگی استان هرمزگان را خاص دانست.

مشاور امور روحانیون استاندار هرمزگان با اشاره به همسایگی این استان از طریق خلیج فارس با کشورهای عربی گفت: این همسایگی موجب شد تا تبلیغات گسترده‌ای از سوی اهل سنت و وهابیت در این استان انجام شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در مجموع 9 مدرسه علمیه در سراسر استان هرمزگان در برابر 35 مدرسه علمیه اهل سنت مشغول فعالیت هستند، افزود: در مجموع یک‌هزار و 200 طلبه شیعه در استان حضور دارند در حالی که بیش از 4 هزار و 500 طلبه اهل سنت در استان مشغول فعالیت هستند که از این تعداد بیش از یک‌هزار نفر را طلاب خواهر تشکیل می‌دهند.

لبخندان افزود: البته گاهی اوقات اثرگذاری بانوان طلبه در استان بیش از فعالیت‌های تبلیغی برادران طلبه اهل سنت است، چرا که تبلیغات بانوان به صورت خانه به خانه و چهره به چهره است.

وی تشکیل تیم فرهنگی هرمزگان را راهکاری برای مقابله با تبلیغات سوء وهابیت در این استان معرفی کرد و گفت: این گروه متشکل از طلاب و فضلای استان هرمزگان است که در کنار تحصیل و امورات طلبگی خود در این عرصه وارد شده و اقدامات ارزشمندی انجام داده‌اند.

مشاور امور روحانیون استاندار هرمزگان با اشاره به برگزاری دو همایش امام سجاد(ع) در این استان گفت: از دستاوردهای این همایش این بود که هر استان بر اساس توانایی و ظرفیت‌های موجود متکفل برگزاری همایشی به نام یکی از ائمه اطهار(ع) شد که به این وسیله شخصیت آن امام همام را به مردم معرفی کنند.

وی خاطرنشان کرد: امسال نیز به مناسبت سالروز رحلت حضرت فاطمه معصومه(س) طرح یک هفته با کریمه اهل بیت(س) در استان اجرا می‌شود که ارائه‌کننده برنامه‌های مختلف فرهنگی در راستای معرفی شخصیت این بانو در مساجد، مدارس و دانشگاه‌ها است.

لبخندان خاطرنشان کرد: پنجشنبه 3/12/91 این هفته هم‌زمان با سالروز رحلت حضرت معصومه(س)، همایش کریمه اهل بیت(س) با پیام حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی و سخنرانی آیت‌الله ری‌شهری در بندرعباس برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2258/ج/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول