اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دارالقرآن اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم:

ولایت‌مداری یکی از اهداف هجرت حضرت معصومه (س) است

خبرگزاری فارس: مسئول دارالقرآن اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: ولایت‌مداری و اطاعت از امر ولایت یکی از اهداف این هجرت است که مؤمنان و شیعیان باید از حضرت معصومه(س) این ویژگی را درس‌آموزی کنند.

ولایت‌مداری یکی از اهداف هجرت حضرت معصومه (س) است

حجت‌الاسلام جواد عظیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت معصومه(س) اظهار کرد: انسان‌های بزرگ به طور معمول سرنوشت تاریخ را با حرکت‌های ارزش‌ساز و نورانی خود تغییر دادند و مسیر زندگانی بشر را از انحراف و دگرگونی نجات دادند.

وی خاطرنشان کرد: هجرت تاریخ‌ساز حضرت معصومه(س) یکی دیگر از هجرت‌های با عظمت و بزرگ پس از هجرت‌های رسول اکرم(ص) و علی بن موسی الرضا(ع) است.

مسئول دارالقرآن اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم عنوان داشت: هجرت رسول اکرم(ص) در عالم تاریخ‌ساز بود و سبب گسترش و عالم‌گیر شدن اسلام شد.

وی یادآور شد: هجرت امام رضا(ع) منجر شد تا مذهب تشیع به ویژه در ایران توسعه و گسترش بیشتری پیدا کند.

هجرت حضرت معصومه(س) سومین هجرت تاریخ‌ساز است

عظیمی با بیان اینکه هجرت کریمه اهل بیت(س) سومین هجرت تاریخ‌ساز است که کشورهای اسلامی و تشیع را دگرگون کرد گفت: این هجرت به امر برادرش علی بن موسی الرضا(ع) انجام شد بنابراین با وجود همه سختی‌ها و مشقت‌ها زمانی که امام امر به این هجرت داد این بانو بدون تعلل اطاعت امر کرد.

وی یادآور شد: ولایت‌مداری و اطاعت از امر ولایت یکی از اهداف این هجرت بود که مؤمنان و شیعیان باید آن را از حضرت معصومه(س) بیاموزند.

مسئول دارالقرآن اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم عنوان داشت: هدف از هجرت حضرت معصومه(س) از مدینه به خراسان برملا شدن چهره عباسیان و شایعات در زمینه علی بن موسی الرضا(ع) بود.

وی تصریح کرد: این احیاگری و روشن‌گری سبب شد مردم به توطئه خائنانه مأمون پی برده و همواره در خط ولایت حرکت کنند.

عظیمی خاطرنشان کرد: مردم با هجرت حضرت معصومه(س) بهتر و بیشتر شیفته اهل بیت(ع) شدند و شناخت بهتری نسبت به آنها پیدا کردند.

وی با بیان اینکه حضرت معصومه(ع) بر اساس دستور شرع، اسلام، قرآن و ولایت عمل می‌کرد گفت: هجرت حضرت معصومه(س) به منظور حفظ دین اسلام صورت گرفت و این امر تنها از عهده کریمه اهل بیت(س) برمی‌آمد.

انتهای پیام/78003/ش30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول