اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله صافی گلپایگانی:

حضرت معصومه(س) اسوه کرامت و عزت است

خبرگزاری فارس: آیت‌الله صافی گلپایگانی با صدور پیامی به همایش کریمه اهل بیت در استان هرمزگان بر شناخت شخصیت حضرت فاطمه معصومه(س) تاکید کرد.

حضرت معصومه(س) اسوه کرامت و عزت است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، در پیام آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی به این همایش آمده است: این افتخار بزرگی است که دوستان اهل بیت علیهم‌السلام دور هم جمع شده و فضائل و مناقب آن بزرگواران را که در حقیقت الگوی بهتر زندگی کردن برای بشریت هستند هم برای خود و هم برای دیگران بازگو می‌کنند. مسلّم این مجالس و نشست‌های ولایی که احیاء امر خاندان عصمت و طهارت است موجب تقرّب به خداوند متعال و کسب فیض و ثواب است.

در ادامه این پیام تصریح شده است: در زمانی زندگی می‌کنیم که متأسفانه فضایل اخلاقی و کمالات انسانی و در یک کلمه اخلاق، در جامعه جهانی رو به افول و رکود است و بداخلاقی‌ها و اعمال خلاف شئون انسانیّت رو به افزایش است. گویا دشمنان انسانیّت همه با معنویت و اخلاق و سعادت بشر در جنگ هستند و از همه وسایل ارتباطی جدید برای پیشبرد اهداف نامقدّس خود استفاده می‌کنند.

در بخش دیگری از این پیام اضافه شده است: وظیفه دوستداران اهل بیت علیهم‌السلام در این زمان این است که از این وسایل ارتباطی استفاده کرده و الگوهای شرف و اسوه‌های کرامت و عزّت را به جهانیان معرّفی کنند. یکی از آن اسوه‌های مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها دختر هفتمین ستاره آسمان ولایت و امامت امام موسی کاظم علیه السلام است؛ بانویی که در اثر تقوی و پرهیزکاری و عبادت و بندگی و اطاعت از خداوند متعال، صداقت و راستی و نیز اطاعت از امام معصوم خود گوی سبقت را از دیگران ربود و به مقام بزرگ شفیعه عند الله نائل گشت.

در ادامه این پیام اضافه شده است: بانوی با کرامتی که امام معصوم حضرت جواد الائمه علیهم السلام درباره زیارت آن بزرگوار می‌فرماید: «مَنْ زارَ عَمَّتی بِقُم فَلَهُ الجَنَّة؛ هر کس که عمّه من را در قم زیارت کند بهشت بر او واجب می‌شود.» این مقام، مقامی نیست که بتوان از نظر مادی و ظاهری توصیف کرد، این زبان مقدّس معصوم است که شخصیت آن بزرگوار را بیان می‌فرماید.

در این پیام تاکید شده است: او یکی از بزرگترین زن‌های برگزیده عالم و اسوه ممتاز برای زنان و بانوی کرامت و شرافت است که شهر مقدّس قم به وجود آن بانوی بزرگوار قداست یافته و امروز در جهان علم و دانش نورافشانی می‌کند. از خداوند متعال برای همه شرکت‌کنندگان و مسئولان این همایش با عظمت طلب توفیق بیشتر می‌کنم، ان‌شاءالله تعالی منظور نظر کیمیا اثر حضرت بقیة الله الأعظم أرواح العالمین له الفداء قرار گیرند.

انتهای پیام/2258/غ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول