اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کرمان

افزایش گروه‌های مردم‌نهاد از شاخصه‌های توسعه است

خبرگزاری فارس: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کرمان گفت: از شاخص‌های توسعه یافتگی کشورها افزایش گروه‌های مردم‌نهاد و تاثیر آنها در جوامع است.

افزایش گروه‌های مردم‌نهاد از شاخصه‌های توسعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، کریم مهرشاد صبح امروز در آیین افتتاحیه‌ سومین همایش تخصصی توانمندسازی سازمان‌های مردم نهاد سلامت و آسیب‌های اجتماعی در ارگ جدید بم اظهار داشت: از جمله شاخصه‌های توسعه‌ای که در هر کشوری به آن توجه کرده و میزان توسعه‌یافتگی منطقه را بسنجیم، این است که تا چه اندازه مردم آن روی پای خود ایستاده و با استفاه از منابع قانونی نیازهای خود را برآورده می‌کنند.

وی ادامه داد: گروه‌های مختلف جامه نیاز به توانمندی دارند و باید در این زمینه و رسیدن به نقطه مطلوب مشکلات را شناسایی و رفع کنیم.

مهرشاد عنوان کرد: گروه‌هایی را مشخص کنیم که با دسته‌بندی آسیب‌های اجتماعی و با توجه به موضوعات و فرهنگ‌های بومی راه حل را پیدا کنیم، باید دید جامعه چه عکس‌العملی در رابطه با اقدامات ما دارد و چرا سمن‌ها موثر هستند.

وی گفت: همه گروه‌ها ممکن است دولت را برای ورود به آسیب‌های اجتماعی و برخورد و کنترل آنها به دلیل اینکه شاید دولت قصد دارد دیدگاه خود را حاکم کند، همراهی نکنند، اما سازمان‌های مردم‌نهاد از موقعیت بهتری در این زمینه برخوردار هستند.

مهرشاد عنوان کرد: اما اگر مردم وارد صحنه شوند و با توجه به اینکه خود در جریان امور هستند، پاسخ‌ها مثبت است و موفقیت‌های بیشتری حاصل می‌شود.

وی گفت: دولت‌هایی در کاهش آسیب اجتماعی موفق هستند که به مردم و نهادهای مردمی توجه بیشتری داشته باشند و این امر به عنوان یکی از شاخص‌های دولت محسوب می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کرمان ابراز داشت: یکی از موضوع‌ها در سازمان‌های مردم‌نهاد تمرکززدایی محسوب می‌شود که از شاخص‌های توسعه یافتگی کشورها افزایش گروه‌ها و تاثیر آنها در جوامع است.

وی افزود: در قانون اساسی به این امر توجه زیادی شده، البته دستگاه‌های سیاست‌گذار دولتی باید در شناسایی و برخورد با آسیب‌ها نگاه سلطه‌مند خود را کم کنند تا سمن‌ها بتوانند بهتر به کار بپردازند.

مهرشاد عنوان کرد: هر چه دولت بتواند نقش خود را در برنامه‌ریزی و سیاست تقویت کند و اجرا را کاهش دهند، موفقیت بیشتری حاصل می‌شود و نقش دولت در این زمینه حمایت از ابتکارات و خلاقیت‌ها است.

به گزارش فارس، سومین همایش تخصصی توانمندسازی سازمان‌های مردم‌نهاد سلامت و آسیب‌های اجتماعی سوم و چهارم اسفند ماه جاری در مجموعه ارگ جدید بم برگزار می‌شود.

انتهای پیام/80017/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول