اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل بانک توسعه صادرات:

منابع مالی بانک توسعه صادرات 50 میلیارد دلار است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران گفت: منابع مالی بانک توسعه صادرات از ابتدای برنامه چهارم توسعه 8 میلیارد دلار بوده و تا کنون به 50 میلیارد دلار افزایش یافته است.

منابع مالی بانک توسعه صادرات 50 میلیارد دلار است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، بهمن وکیلی عصر امروز در جلسه ستاد توسعه صادرات استان کرمان با اشاره به اینکه تمام بانک‌ها نیز درصد زیادی معوقات دارند، اظهار داشت: ‌هدف این بانک توسعه صادرات و حمایت از صادرکنندگان است که در کنار آن مشتری‌مداری و اکرام مشتری همواره مورد تاکید بوده است.

وی با اشاره به اینکه بانک توسعه صادرات بانکی دولتی است، افزود: این بانک در کنار صادرکنندگان و بخش خصوصی قرار دارد و همواره با برگزاری جلساتی با اتاق‌های بازرگانی در صدد ارائه کمک‌های هر چه بهتر و موثرتر به صادرکنندگان بوده است.

وکیلی عنوان کرد: بانک باید با تامین منابع مالی خود زمینه خدمات‌رسانی به صادرکنندگان را فراهم کند و در این رابطه صادرکنندگان باید برای پرداخت معوقات خود به این بانک توجه لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه منابع بانک توسعه صادرات از ابتدای برنامه چهارم توسعه میزان صادرات غیر نفتی در کشور 8 میلیارد دلار بوده است، گفت: تاکنون این میزان به 50 میلیارد دلار افزایش یافته‌ است.

وکیلی بیان داشت: به همین دلیل نقش ما به عنوان بانک توسعه‌ای که حمایت از توسعه را بر عهده دارد، روز به روز کمتر می‌شود و ما در بخش صادرات غیرنفتی با حریفان قدرتمندی روبه‌رو هستیم و باید صادرکنندگان باید بازارهای هدف خود را هر چه بهتر بشناسند.

وی ابراز داشت: این بانک در صدد است، تمام خواسته‌های صادرکنندگان را تامین کند و تا حد توان در این راستا اقدام می‌کند.

وکیلی با اشاره به اینکه باید نقطه تعادل را در رابطه با میزان عرضه و تقاضا در نظر گرفت، افزود: زمانی که قیمت ارز افزایش و قدرت خرید پول داخلی کاهش می‌یابد براساس قاعده صادرات افزایش دارد و بسیاری از کالاهایی که توجیهی برای صادرات نداشته، وارد عرصه می‌شود و با افزایش میزان عرضه، قیمت در بازارهای هدف کاهش می‌یابد.

وی افزود: بانک توسعه صادرات تا پایان بهمن ماه سال جاری 24 درصد معوقات داشته و تمام بانک‌ها معوقات آنها بالای 80 درصد است.

انتهای پیام/80018/ت30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول