اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار اردبیل:

پدافند غیرعامل توسعه پایدار را شتاب می‌بخشد

خبرگزاری فارس: معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت:‌ پدافند غیرعامل بستر مناسب توسعه پایدار توان ملی کشور و شاخص ارتقای این پایداری است.

پدافند غیرعامل توسعه پایدار را شتاب می‌بخشد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید کمال‌الدین میرجعفریان عصر امروز در جلسه کارگروه عمرانی و تأسیساتی شورای پدافند غیر عامل اظهار داشت: آنچه که در این زمینه مهم و اساسی به نظر می‌رسد، پایداری، ارزانی و صلح‌آمیز بودن روش دفاع پدافند غیر عامل است که در حقیقت بهترین راهکار برای افزایش آستانه مقاومت ملی است.

وی، یکی از ابزارهای بازدارندگی را تدوین پدافند غیرعامل در کاهش خطرپذیری و مخاطرات طبیعی اعلام کرد و ادامه داد: پدافند غیر عامل می‌تواند به یک فرهنگ عمومی تبدیل شده و عنصری بسیار پویا و متحرک در مسیر هدف‌گذاری صحیح و توانمند باشد.

میرجعفریان با یادآوری اینکه در سطح کشور پدافند غیرعامل به عنوان شبکه گسترده و قابل اتکا مورد توجه و دقت نظر قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم با بهره‌گیری از مجموعه اقدامات پدافند غیرعامل قدرت دفاعی خودمان را بالا ببریم، قطعاً در هنگام خطرات و آسیب‌ها نیز می‌توانیم با کمترین نگرانی از این مسیر عبور کنیم.

این مسئول به تصویب کلیات پروپوزال تحقیقاتی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل اشاره و تصریح کرد: این پروپوزال تحقیقاتی با عنوان تحلیل ریسک سیستم آبرسانی اردبیل که با هدف بررسی میزان آسیب‌پذیری تأسیسات آبرسانی شهر اردبیل و عواقب آن در برابر زلزله تهیه شده به تصویب کارگروه عمرانی و تأسیسات شورای پدافند غیرعامل استان رسید.

وی، ارائه برنامه مقاوم‌سازی، سیستم آبرسانی پشتیبان و کسب آمادگی برای بحران را از دیگر بخش‌های این پروپوزال اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون امور عمرانی استاندار اردبیل عنوان کرد: طرح جامع مطالعاتی انتقال آب چشمه گورگور به اردبیل با هدف تأمین آب آشامیدنی شهرهای اردبیل و سرعین هم مورد بررسی قرار گرفته و مقرر شد، مشاور طرح، برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی در این زمینه را احصا و در طرح مدنظر قرار دهد.

میرجعفریان در بخش دیگری از سخنان خود از تشکیل قریب‌الوقوع کارگروه‌های تخصصی راه و شهرسازی، امداد و نجات و کارگروه پشتیبانی و خدمات شهری در ذیل کارگروه عمرانی و تأسیسات شورای پدافند غیر عامل استان خبر داد.

وی بیان داشت: این کارگروه‌ها در راستای شناسایی سایر تهدیدات و آسیب‌پذیری‌ها و نیز ارائه راهکارهای مناسب برای افزایش ایمنی در حوزه‌های موصوف فعالیت می‌کنند.

معاون استاندار بر اهمیت مطالعات پدافند غیرعامل در اجرای طرح‌های مهم استانی تأکید کرد و اذعان داشت: دستگاه‌های اجرایی باید مشاوران طرح‌ها را برای اعمال ملاحظات پدافند غیرعامل در انجام مطالعات ملزم کنند.

انتهای پیام/62001/ذ30 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول