اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار مشهد:

امنیت غذایی، امنیت روانی را بالا می‌برد

خبرگزاری فارس: معاون فرماندار مشهد گفت: اگر افراد بتوانند امنیت غذایی داشته باشند تا حدودی امنیت روانی آنها نیز حاصل می‌شود.

امنیت غذایی، امنیت روانی را بالا می‌برد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید عبدالله ارجاعی عصر امروز در مانور بسیج سلامت نوروزی که در سالن کنفرانس معاونت توسعه سازمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد اظهار کرد: مسئله‌ای که در جامعه بسیار مورد توجه است و در دهه‌های آخر قرن بیستم بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است مبحث امنیت نرم است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر این سطح از مدیریت در سطح‌های مدیریتی مطرح است یعنی اگر امروز دستگاه‌های امنیتی بتوانند این سطح از امنیت را در مردم تامین کنند می‌توان ادعا کرد که در به وجود آوردن امنیت در جامعه موفق بوده‌اند.

معاون سیاسی و امنیتی فرماندار مشهد با اشاره به تفاوت‌هایی که در امنیت نرم و سخت وجود دارد بیان کرد: امنیت نرم یک سطح از امنیت سخت بالاتر است.

ارجاعی افزود: در این نوع از امنیت مولفه‌های زیادی وجود دارند به عنوان مثال امنیت روانی، امنیت شغلی و امنیت غذایی از مهم‌ترین مولفه‌های امنیت نرم است که اهمیت به امنیت غذایی سبب سلامت افراد به طور مستقیم و به طور غیر مستقیم می‌شود.

وی اضافه کرد: افراد می‌توانند هم غذای مورد نیاز برای زنده ماندن را پیدا کنند و هم اینکه غذای امن غذایی است که سالم باشد و با این منظر امنیت غذایی هم از طریق مستقیم و هم از طریق غیرمستقیم سلامت بدن را تامین می‌کند.

معاون سیاسی و امنیتی فرماندار مشهد با اشاره به نقش دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در تامین امنیت غذایی از سطوح امنیت نرم متذکر شد: در بخش‌های مختلف کشور نمایندگان وزارت بهداشت یعنی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور هستند که سفیر این سطح از امنیت هستند و به این سطح از امنیت وارد شده‌اند.

ارجاعی با اشاره به ارتباط مولفه‌های مختلف امنیت با یکدیگر تاکید کرد: اگر افراد بتوانند امنیت غذایی داشته باشند تا حدودی امنیت روانی آنها نیز حاصل می‌شود و در جامعه‌ای که سلامت درصد بالایی داشته باشد بخشی از امنیت روانی و اجتماعی افراد نیز تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های بخش‌های مختلف در زمینه‌ سلامتی که یکی از زمینه‌های مورد توجه برای مردم است، تاکید کرد: توجه در این حوزه به مردم خود می‌تواند تا حدود زیادی بالابرنده امنیت نرم باشد تا متوجه اهمیت خود شوند.

معاون سیاسی و امنیتی فرماندار مشهد اضافه کرد: مردم در زمانی که مشاهده می‌کنند که به تغذیه آنها رسیدگی می‌شود و در امور تغذیه‌ای آنها کنترل صورت می‌گیرد که احساس بهتری از امنیت پیدا می‌کنند.

ارجاعی با بیان اینکه فرمانداری و استانداری از تمامی فعالیت‌هایی که در زمینه‌های حفظ سلامتی باشد، حمایت می‌کند.

وی تصریح کرد: این فعالیت‌ها نباید محدود به یک دوره محدود باشد بلکه باید در دوره‌های مختلف تدابیر مقتضی با همان دوره در مردم توسط دستگاه‌های مسئول انجام شود تا سلامت مردم تامین شود.

انتهای پیام/70010/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول