اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی اهواز خبر داد

آغاز اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی در خوزستان

خبرگزاری فارس: مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی اهواز از آغاز طرح بسیج سلامت نوروزی به منظور بازرسی از مراکز عرضه کننده فرآورده‌های غذایی در استان خبر داد.

آغاز اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی در خوزستان

مهران معلم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: در طرح بسیج سلامت نوروزی که با هدف کنترل و نظارت بر مراکز عرضه کننده مواد غذایی اجرا می‌شود در مدت 45 روز تیم‌های بازرسی دو نفره متشکل از کارشناسان مرکز بهداشت محیط از این مراکز بازدید می‌کنند.

*بازدید در 2 نوبت

وی افزود: این بازدیدها در دو نوبت صبح و عصر با اولویت کنترل مواد غذایی و بهداشت فردی از مراکز عرضه مواد غذایی صورت گرفته و در صورت مشاهده تخلف بلافاصله با هماهنگی مقام قضایی اقدام به برخورد قانونی و پلمب مرکز مذکور می‌شود.

مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی اهواز خاطرنشان کرد: همچنین از اماکن عمومی از قبیل هتل‌ها، مسافرخانه‌ها و به ویژه اماکن بین راهی بازدیدهای سرزده‌ای صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: پارک‌ها و تفرجگاه‌های محل استقرار مهمانان نوروزی از دیگر اماکنی هستند که مورد بازرسی قرار می‌گیرند و طرح مبارزه با حشرات، جوندگان و ناقلین بیماری با استفاده از عملیات سم پاشی و ضدعفونی سازی در آنها اجرا می‌شود.

*تشدید کنترل کیفی آب

معلم خاطرنشان کرد: از فعالیت‌های دیگر این تیم که بسیار حائز اهمیت است تشدید کنترل کیفی آب در نوبت‌های صبح وعصر است که در این قسمت هم کارشناسان مرکز بهداشت کیفیت آب‌های عرضه شده در این مراکز را مورد بازرسی قرار می‌دهند.

وی همچنین درباره اردوهای راهیان نور خاطرنشان کرد: از اسفندماه که اوج ورود کاروان‌های راهیان نور است کارشناسان بهداشت محیط کار کنترل مواد غذایی، آب آشامیدنی همچنین مراقبت‌های بیماری را افزایش می‌دهند.

مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی اهواز اضافه کرد: برای این قضیه تیم‌های بازرسی وجود دارد که از محل‌های اسکان این زائران بازرسی کرده و از منابع آب آشامیدنی آنها به منظور اطمینان از سالم بودن آب بررسی و نمونه‌برداری می‌شود.

*برخورد با مراکز غیر مجاز عرضه نان

وی ادامه داد: از نقاط حساسی که بهداشت محیط بررسی می‌کند مراکز پخت مواد غذایی کاروان‌های راهیان نور است که در صورت تایید نشدن و نداشتن شرایط بهداشتی با هماهنگی و مکاتبه با متولیان امر با خاطیان برخورد خواهد کرد تا شاهد بروز مسمومیت‌های ناشی از مواد غذایی غیربهداشتی در بین زائران نباشیم.

معلم در پایان بیان کرد: با توجه به آغاز نمایشگاه مواد غذایی در نمایشگاه دائمی بین‌المللی اهواز، کارشناسان بهداشت محیط در آنجا مستقر خواهند شد.   

انتهای پیام/72001/و30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول