اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان خبر داد

بازدید از 111 مدرسه مروج سلامت در همدان

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان گفت: از 111 مدرسه مروج سلامت در سطح شهرستان همدان بازدید به عمل آمده تا در خصوص رعایت نکات بهداشتی اطلاع رسانی شود.

بازدید از 111 مدرسه مروج سلامت در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، فتح الله نظری پویا ظهر امروز در شورای آموزش و پرورش شهرستان همدان با بیان اینکه 8 هزار دانش‌آموز ابتدایی در طرح جلوگیری از پوسیدگی دندان شرکت کردند، اظهار داشت: این طرح با اعتباری بالغ بر 21 میلیون تومان انجام شده است.

وی با بیان اینکه این طرح در تمام مهدهای کودک شهرستان اجرا شده است، افزود: در سال آینده طرح جلوگیری از پوسیدگی دندان دانش‌آموزان در مقاطع بالاتر تحصیلی در سطح شهرستان انجام می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان با اشاره به اینکه بهبود تغذیه دانش‌آموزان از برنامه‌های ارتقاء فرهنگی در مدارس است، اظهار داشت: صبحانه سالم یکی از مواردی است که باید در مدارس پیگیری شود و دانش‌آموزان باید راغب به مصرف صبحانه شوند.

وی اضافه کرد: طرح صبحانه سالم در سه مدرسه در سطح شهر همدان به عنوان نمونه انجام شد و در این راستا آموزش‌هایی به معلمان، مدیران مدارس، اولیاء و دانش‌آموزان انجام دادیم.

نظری‌پویا تصریح کرد: صبحانه یکی از وعده‌های اصلی غذایی است و مطالعات مشخص کرده که مصرف صبحانه در یادگیری نقش مهمی دارد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه دانش آموزان شب‌ها زود می‌خوابند و زمان ناشتای آنها تا صبح زیاد است، اگر صبحانه نخورند این موضوع باعث افت فشار خون و در نتیجه کاهش یادگیری می‌شود و در بزرگسالی هم عوارضی را به دنبال خواهد داشت. 

رئیس مرکز بهداشت همدان با بیان اینکه اجرای طرح صبحانه سالم بستگی به ابتکار مدیر مدرسه دارد، یادآور شد: مدیر مدرسه می‌تواند با محدود کردن بوفه مدارس و فرهنگ‌سازی در بین دانش‌آموزان آنها را تشویق به آوردن لقمه سالم از خانه کند و نیازی به تحمیل هزینه‌های زیاد به خانواده‌ها نیست.

وی ادامه داد: مرکز بهداشت با کمک کارشناسان بهداشتی در مدارس با ارائه پوسترهایی برای تذکر ضرورت مصرف صبحانه سالم که حاوی مواد غذایی مفید است، در راستای فرهنگ‌سازی خوردن صبحانه سالم حرکت خواهد کرد.

نظری‌پویا با بیان اینکه در برخی از مدارس پایین شهر مشکل اجرای صبحانه سالم وجود دارد، اظهار داشت: بهترین راه این است که مدیر مدرسه با توجه به وضعیت مالی و فرهنگی دانش آموزان با ارائه یک برنامه غذایی سالم و کم هزینه اقدام به اجرای این طرح در مدرسه کند.

وی به طرح مدرسه بدون زباله اشاره کرد و بیان داشت: تاکنون 15 مدرسه در سطح شهر همدان اعلام آمادگی کردند که مجری این طرح شوند و در این طرح یک سطل زباله مرکزی در مدرسه مشخص می‌شود تا همه دانش‌آموزان آشغال‌های خود را درون آن بریزند.

انتهای پیام/89019/ح30/ژ1001
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول