اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح:

طرح امام رضا(ع) در حوزه سلامت نیروهای مسلح اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح گفت: اداره بهداشت نیروهای مسلح، طرحی با نام امام رضا(ع) برای ارتقاء سلامت کشور در دست اقدام دارد.

طرح امام رضا(ع) در حوزه سلامت نیروهای مسلح اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، سردار نصرالله فتحیان پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح مرکز سلامت مهر شفا، وابسته به موسسه تامین درمان بسیجیان استان یزد اظهار داشت: در حوزه سلامت، نیروهای مسلح برنامه‌های خوبی را در کشور ارائه کردند که از طرف مقام معظم رهبری مورد تایید قرار گرفته است.

وی افزود: این مرکز با توجه به نبود بودجه و مشکلات عدیده‌ای که برای تامین اعتبار آن وجود داشت، به همت بسیجیان ایثارگر استان یزد افتتاح شد.

سردار فتحیان با اشاره به نبود آموزش در حوزه سلامت یادآور شد: متاسفانه مهم‌ترین مشکل در زمینه ارتقاء سلامت جامعه، نبود آموزش، آگاهی و بالا بردن سطح دانش مردم در زمینه‌های مختلف پزشکی است.

وی بیان کرد: با اجرای طرح امام رضا(ع)، تمام دست‌اندرکاران حوزه سلامت باید قبل از اقدام به درمان بیماران، مدت زمان مشخصی را برای آموزش و ارائه اطلاعات کافی از نوع بیماری به مردم صرف کنند.

سردار فتحیان گفت: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد و دست‌اندرکاران بهداشت استان یزد و نیروهای مسلح، باید برنامه‌های بلندمدتی در زمینه آموزش و پیشگیری به ویژه در زمینه بیماری دیابت ارائه شود زیرا یزد در این زمینه در کشور دارای مشکلات بیشتری است و رتبه نخست کشور را در ابتلا به بیماری دیابت دارد.

* بسیج بستر خوبی برای آگاهی بخشی جامعه است

یکی از اساتید دانشکده دندانپزشکی استان یزد نیز در این مراسم اظهار داشت: بسیج در حوزه سلامت، برای آگاهی بخشی و آموزش‌های کلان در زمینه‌های مختلف پزشکی بستر بسیار مناسبی است.

محمد حائریان افزود: کلینیک دندانپزشکی تخصصی یزد دارای امکانات و تجهیزات دندانپزشکی است و در تاسیسات ساختمانی مرکز، از تکنولوژی و امکانات پیشرفته موجود در کشور استفاده شده است.

وی اظهار داشت: در زمینه آموزش دندانپزشکی در مدارس و مراکز آموزش عالی با همکاری نیروهای بسیج باید آموزش‌هایی با کیفیت بالا ارائه شود.

مدیر موسسه تامین درمان بسیجیان یزد نیز در این مراسم عنوان کرد: این مرکز با 26 دستگاه یونیت دندانپزشکی پیشرفته در دو بخش دندانپزشکی عمومی و خصوصی با تجهیزات پیشرفته و رادیولوژی تخصصی دهان و دندان خدمت رسانی می‌کند.

احمد اکبری خاطرنشان کرد: این مرکز در زیربنایی به مساحت 2 هزار و 700 متر مربع در شش طبقه و ظرفیت پذیرش روزانه 500 بیمار در مدت سه سال ساخته شده است.

به گزارش فارس، در مرکز دندانپزشکی سلامت مهر شفا، یک بخش برای موارد خاص نظیر بیماران مبتلا به هپاتیت، ایدز و ... در نظر گرفته شده که با وسایل پیشرفته و استریل به آنها خدمات ارائه می‌‌شود.

انتهای پیام/2464/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول