اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مرکز بهداشت محیط وزارت بهداشت عنوان کرد

فعالیت روزانه 4500 نفر در طرح بسیج سلامت نوروزی

خبرگزاری فارس: معاون مرکز سلامت بهداشت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: روزانه 4 هزار و 500 نفر در طرح بسیج سلامت نوروزی در سطح کشور فعال هستند.

فعالیت روزانه 4500 نفر در طرح بسیج سلامت نوروزی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان سیدرضا غلامی پیش از ظهر امروز در حاشیه مانور بسیج سلامت نوروزی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح بسیج سلامت نوروزی از اول اسفند ماه هر سال تا 15 فروردین سال بعد در سراسر کشور اجرا می‌شود. 

وی با بیان اینکه در این بازدیدهای نوروزی، روزانه 4 هزار و 500 نفر در یک هزار و 200 اکیپ بازرسی فعال هستند، ادامه داد: وزارت بهداشت با به کارگیری تمام تلاش و نیروهای خود تنها می‌تواند 20 تا 25 درصد از سلامت مردم را تأمین کند و مابقی آن به عهده سایر نهادها و سازمان‌ها است.

معاون مرکز بهداشت محیط وزارت بهداشت هدف از برگزاری مانور بسیج سلامت نوروزی را ایجاد نظم در تیم‌های بازرسی عنوان کرد و اجرای این برنامه را در ارتقای شاخص‌های سلامت موثر دانست.

غلامی تصریح کرد: یکی از اهداف برنامه پنجم توسعه این است که تمام سیاست‌ها در راستای ارتقای سلامت جامعه قرار گیرد و ما باید برنامه‌ها را به گونه‌ای طوری عملیاتی کنیم که دیگران را نیز در تأمین سلامت جامعه با خود همراه کنیم.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه بخش زیادی از بیماری‌های امروزی مربوط به بیماری‌های غیرواگیر است، برای تمام برنامه‌های کشوری یک پیوست سلامت طراحی می‌شود.

غلامی با اشاره به اینکه باید به عوامل بیماری‌زایی مانند پرتوها، آلودگی هوا، رنگ‌ها و آلودگی‌های شیمیایی بیشتر توجه کرد، افزود: با راه‌اندازی سامانه جامع بهداشت محیط در کشور تا ابتدای نیمه دوم سال 92، تمام برنامه‌های مرتبط با بهداشت محیط، زیر پوشش این سامانه قرار می‌گیرد.

وی گفت: با این سامانه می‌توانیم، کاغذ را از برنامه‌های نظارتی خود حذف کنیم که این برنامه نیازمند توان کارشناسی و امکانات است.

انتهای پیام/80017/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول