اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اجرای طرح جامع سلامت

توسعه سلامت در زندان‌های قزوین شتاب بیشتری گرفته است

خبرگزاری فارس: نایب رئیس شورای پیام‌گذاران و مشاورین سلامت دستگاه‌های اجرایی استان قزوین گفت: با توجه به اهمیت سلامت شهروندان با اجرای طرح جامع سلامت، توسعه سلامت در زندان‌های این استان شتاب بیشتری گرفته است.

توسعه سلامت در زندان‌های قزوین شتاب بیشتری گرفته است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان قزوین، فرزاد زجاجی ارتقای شاخص‌های سلامت در استان قزوین را هدف اصلی طرح جامع سلامت عنوان کرد و گفت: این طرح با ارزیابی و اندازه‌گیری فعالیت‌های سلامت محور دستگاه‌های اجرایی این استان از جمله زندان‌ها و پروژه محور کردن آن‌ها، در حال اجرا است.

وی از اجرای این طرح به مدت چهار سال به صورت پایلوت در استان قزوین خبر داد و افزود: در سال جاری این طرح به عنوان مدلی موفق به سایر استان‌های کشور ارایه شده است.

زجاجی مهم‌ترین وظیفه شورای پیام‌گذاران و مشاورین سلامت استان قزوین را هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی این استان در امور سلامتی و اشاعه هرچه بیشتر تفکر سلامت محور در انجام امور اجرای مورد انتظار دستگاه‌ها عنوان کرد.

وی با اشاره به پیشینه اجرای طرح جامع سلامت در استان قزوین تصریح کرد: این طرح از سال 86 به پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی و حمایت‌های استانداری قزوین و وزارت بهداشت و با تصویب کار گروه سلامت و امنیت غذایی با هدف تأمین، حفظ و ارتقای عادلانه سلامت جامعه و تعیین نقش عملیاتی هر یک از سازمان‌ها در ارتقای سلامت مردم، برای سال‌های 88 تا 92 شکل گرفت.

مسئول بهداشت و درمان اداره کل زندان‌های استان قزوین اظهار داشت: انسان سالم محور مبنای توسعه پایدار است و بدون ارتقای شاخص سلامت توسعه رخ نمی‌دهد.

زجاجی ادامه داد: سلامت چهار جنبه اجتماعی، معنوی، روانی و جسمی دارد که برنامه جامع سلامت زندان‌های این استان راهی برای توسعه سلامت مددجویان خواهد بود.

وی اظهار امیدواری کرد و افزود: با همکاری هرچه بیشتر دستگاه‌های استان قزوین طرح جامع سلامت این استان موجب ارتقای سلامت در سطح جامعه شود.

انتهای پیام/77002/ع/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول