اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار صومعه‌سرا:

تالاب صومعه‌سرا قطب گردشگری گیلان است

خبرگزاری فارس: فرماندار صومعه‌سرا گفت: تالاب صومعه‌سرا قطب مهم گردشگری و منطقه بکر طبیعی گیلان برای بازدید مسافران نوروزی است.

تالاب صومعه‌سرا قطب گردشگری گیلان است

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، میرزا حسینعلی‌زاده عصر امروز در جمع اعضای ستاد تسهیلات سفرهای نوروز این شهرستان، 26 اسفند ماه امسال را آغاز مسافرت‌های نوروزی و آمادگی شهرهای میزبان برای جذب و اسکان مسافران برشمرد.

وی برطرف کردن مشکلات و موانع احتمالی و اجرای برنامه‌ریزی مدون برای اسکان و بازدید مسافران نوروزی از مناطق گردشگری در صومعه‌سرا را مهم دانست و افزود: این آمادگی در دستگاه‌های خصوصی و دولتی صومعه‌سرا باید پیش از مدت پیک مسافران انجام شود.

فرماندار صومعه‌سرا با بیان اینکه گیلان از مناطق مهم و مطرح گردشگرپذیر کشور است، تصریح کرد: به همین منظور مسافران نیازمند یک سری امکانات و برنامه‌ریزی‌های مناسب هستند.

وی زیبا سازی، درخت و گل‌کاری را از جمله اقدام‌های اولیه برای فضاسازی شهری و روستایی در راستای آمادگی برای حضور مسافران عنوان کرد.

حسینعلی‌زاده به کمبود اقامتگاه و هتل‌های گیلان و صومعه‌سرا برای اسکان مسافران اشاره کرد و گفت: تعداد اقامتگاه و مسافر کاشانه بسیار محدود بوده و باید در دراز مدت کمبودها جبران شود.

وی، انگیزه مسافران و گردشگران برای سفر به گیلان را بازدید از مناطق بکر طبیعی و روستایی دانست و یادآور شد: دهیاران و بخشداران عملیات پاکسازی معابر و جاده‌های اصلی و فرعی روستاها از زباله‌ها را برای رفاه حال مسافران آغاز کنند.

فرماندار صومعه‌سرا با اشاره به موضوع کشیک بانک‌ها، واحدهای امداد و نجات جاده‌ای، ارگان‌های امنیتی و اورژانس‌ها در ایام نوروز، خاطرنشان کرد: مسافران در هنگام ورود به هر شهری نیازمند امکانات امنیتی و پس از آن رفاهی مناسب هستند.

وی با تصریح بر اینکه سه محور «فومن به صومعه‌سرا»، «تولم‌شهر به صومعه‌سرا» و «پیر بازار به ضیابر از مسیرهای مهم برای تردد مسافران نوروزی است، اذعان کرد: باید برای اسکان مسافران در شرایط خاص، اقامه نماز جماعت در مساجد بین راهی و آمادگی واحدهای امداد و نجات جاده‌ای در سه محور مذکور برنامه‌ریزی شود.

حسینعلی‌زاده با تاکید بر توقف پروژه‌های عملیاتی تخریبی نهادها در حوزه شهر و روستاهای صومعه‌سرا قبل از تاریخ 15 اسفند ماه امسال، یادآور شد: این پروژه‌ها علاوه بر ایجاد ترافیک، به دلیل ازدحام مسافران موجب بروز تصادفات و حوادث جبران‌ناپذیر می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: محل اجرای پروژه‌ها در صورت ناتمام ماندن باید ایمن‌سازی شود تا مشکلی برای خانوارهای گردشگر ایجاد نشود.

وی با اشاره به مناطق گردشگرپذیر صومعه‌سرا، بیان کرد: صومعه‌سرا دارای پنج نقطه گردشگری بکر طبیعی و تاریخی برای جذب توریست و گردشگر است.

حسینعلی‌زاده، منطقه ساحلی تالابی باقلاکش، منطقه نمونه گردشگری جلگه‌ای کوهپایه‌ای تنیان، کوهپایه‌ای جنگلی سیاه کوه، منطقه نمونه گردشگری نوخاله و گردشگری تاریخی شهر مدفون و مناره گسکرات را از جمله مناطق بکر گردشگرپذیر در صومعه‌سرا عنوان کرد.

وی با بیان اینکه تالاب صومعه‌سرا قطب مهم گردشگری در گیلان و از جمله زیباترین مناطق طبیعی دنیاست، خاطرنشان کرد: تالاب صومعه‌سرا منطقه بکر طبیعی برای بازدید مسافران نوروزی است.

انتهای پیام/84003/ت30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول